למרות עריקותו משירות צבאי של חייל למשך כ-4 חודשים, צה"ל קיבל את בקשת סנגורו עו"ד יאיר בן שטרית ופטר אותו מהשירות הצבאי, זאת מבלי שהחייל הסגיר את עצמו למתקן כליאה צבאי.

המדובר בחייל שהחל את שירותו הצבאי עם פרופיל 82. לאחר שירות צבאי כקרבי במשך עשרה חודשים, הוא פנה לעו"ד יאיר בן שטרית במטרה להוציא פטור מהצבא כיוון שאינו מתאים לשירות צבאי משלל סיבות אישיות ובמקביל גם נעדר מהצבא במשך 120 ימים. 

הסנגור, עו"ד בן שטרית פנה לפרקליטות הצבאית בו טען, בין השאר, כי מרגע שהחל בשירותו הצבאי, מרשו התקשה מאוד, לא קיבל מרות, לא הסתדר עם מפקדים, לא יצר קשרים טובים עם חיילים, חזר להשתמש בסמים על מנת להירגע, והוא סובל רבות מדיכאונות. 

"מרשי", טען עו"ד בן שטרית, "נכלא ל- 20 ימים בגין השימוש בסמים, עבר לתפקיד אחר, לא לוחם, אך לא חש שיפור ומצבו ממשיך להתדרדר. מרשי אדם לא רגוע, לא ישן בלילות, עצבני מאוד וללא שמחת חיים, מוצף במחשבות שלילות, מתוסכל, הופיעו מחשבות על מוות מאחר ולטענתו אינו רואה טעם להמשיך לסבול, ואין מטרה בחיים".

עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)
עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)

עו"ד בן שטרית הוסיף עוד: "על אף העמדה הכללית ולפיה על מי שנעדר משירות צבאי להתייצב ולהסדיר מעמדו בטרם יידון עניינו, הרי ברור שלפנינו מקרה חריג ונדיר המלמד כי יש מקום לזמן את מרשי לאבחון אצל גורמי ברה"ן, וזאת מבלי שמרשי יידרש להתייצב ולהסגיר את עצמו".

בסופו של דבר, קיבלו בפרקליטות הצבאית את בקשת עו"ד בן שטרית, פטרו את החייל מהשרות הצבאי, זאת מבלי שהסגיר את עצמו. למרות שהעונש לחייל שנעדר מהשירות במשך 120 ימים הינו בדרך כלל מאסר של חצי מהתקופה בה נעדר, החליטו בצבא לחרוג מהמקובל. לאחר דין ודברים בין הפרקליטות הצבאית וסנגורו של החייל נקבע כי מבלי שהחייל הסגיר את עצמו למתקן כליאה בצה"ל, הוא יקבל את הפטור משירותו הצבאי.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

ליצירת קשר עם עו"ד יאיר בן שטרית שלחו וואטסאפ