ברקע המלחמה: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ואשתו אולנה העניקו היום (ראשון) ריאיון זוגי ראשון לטלוויזיה המקומית מאז הפלישה הרוסית למדינה ב-24 בפבוראר 2022. בריאיון התייחסו השניים לקושי לנהל מדינה במקביל לחיי משפחה. "אף אחד לא ייקח את בעלי ממני - אפילו לא המלחמה", הצהירה אשת הנשיא. 

הגברת הראשונה של אוקראינה שיתפה כי היא לא הופתעה מכך שבעלה נתן השראה לעולם עם מנהיגותו האיתנה והתנגדותו האדירה לרוסיה. "אני לא יכולה לומר שהוא השתנה מאז תחילת הפלישה, הוא היה אמיץ לפני כן וכך הוא נשאר", הדגישה. הנשיא זלנסקי התייחס לדברים גם הוא, והצהיר כי "לא התחלנו את המלחמה הזו, אבל אנחנו נהיה אלה שנסיים אותה'.

נשיא אוקראינה זלנסקי ואשתו אולנה (צילום: רויטרס)
נשיא אוקראינה זלנסקי ואשתו אולנה (צילום: רויטרס)

בהמשך שחזרה אולנה את בוקר הפלישה: "אני זוכרת שהתעוררתי בבוקר מצליל מוזר שנשמע מבחוץ. קמתי מהמיטה כמו שכל אחד ככל הנראה היה עושה. היה חשוך בחוץ, כמעט לילה, וראיתי שולדימיר כבר לא היה לצדי במיטה. הלכתי לחדר הסמוך וראיתי אותו מתארגן. הוא כבר היה לבוש בחליפה שלו, אבל עדיין לא כרך את העניבה".  

"שאלתי אותו 'מה קורה בחוץ?', והוא ענה: 'זה התחיל'",שיתפה. לדבריה, קשה לתאר את התחושות שהרגשתי באותו הרגע - את החרדה וקהות החושים שהייתה בי אחרי שהוא אמר לי את המשפט הזה והלך. מאותו הרגע לא ראינו אחד את השנייה במשך הרבה מאוד זמן".