ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה איים היום (ראשון) בהסלמה ביטחונית במידה ומצעד הגדלים בירושלים ייצא לפועל. "אני אומר בבירור ומזהיר את האויב מביצוע פשעים כאלה. העם הפלסטיני וההתנגדות בירושלים ובגדה המערבית לא יסכימו ולא יקבלו את מעבר השטויות היהודיות הללו במסגד אל-אקצא", אמר הנייה במהלך אירוע של חמאס לציון שנה ל"שומר החומות". 

הנייה הוסיף כי החלטתו ברורה ולא תהיה חזרה ממנה, "נאבק בכל האפשרויות ולא נתיר את חילול מסגד אל-אקצא, או את ההתנשאות נגד עמנו ברחובות ירושלים, בגדה המערבית ובתוך ישראל". זיאד נחאלה, המזכיר הכללי של ארגון הג'יהאד האסלאמי, הצטרף לשרשרת האיומים וטען: "אנחנו צריכים להיות בכוננות, למלא את המשימה שלנו ולהכריז לעולם כולו שאין לנו מלבד ירושלים".

אסמעיל הנייה (צילום: רויטרס)
אסמעיל הנייה (צילום: רויטרס)

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה לדברים: "‏לא מרגשים מאיומים. שמענו על איומיו של הליצן אסמאעיל הניה. כשפתחתי לשכה בשמעון הצדיק איימו בזעם ולא עשו כלום, כאשר עליתי להר הבית איימו ושוב השתפנו, רק כשבנט ולפיד חסמו אותי בשער שכם החמאס קיבל אומץ. השאלה היחידה היא, למה ישראל לא מורידה את הניה בסיכול ממוקד?".

גם חבר הכנסת שלמה קרעי הגיב לדברים, וכתב: "גם אם נצטרך לצעוד על גופתו של איסמעיל הנייה ימ"ש, נצעד בגאון עם דגל ישראל בכל רחוב ובכל פינה בעיר הבירה שלנו. "ואתה על במותימו תדרוך".