לפני פחות מחודש העיתון האוניברסיטאי הוותיק "הרווארד קרימסון" של האוניברסיטה המובילה בעולם פרסם מאמר תמיכה ב-BDS, בצעד אשר עלול לסמל את שינוי האווירה בקמפוס אל מול ישראל. לאחרונה פרסמה קבוצת סטודנטים ישראליים מאמר תגובה בעיתון הסטודנטים העצמאי "האזרח" של בית הספר קנדי באוניברסיטה.

"אנחנו מקבלים בברכה כל ביקורת כנגד מדיניותה של ישראל ועומדים לצידם של המדוכאים. יחד עם זאת, תמיכתו של הקרימסון ב-BDS  בתנועה בעלת רקע אנטישמי מובהק היא בעייתית, ומרחיקה את השיח הנסוב סביב מציאת פתרון וצדק עבור קורבנות הטרור, האזרחים או העיתונאים שנפגעים, ופוגעת בחתירה לשלום".

הסטודנטים הוסיפו כי התמיכה של עורכי קרימסון ב-BDS מהווה תמיכה בתנועה שרוב היהודים רואים בה תנועה אנטישמית, וכי לא מדובר בתנועה היוצאת כנגד הכיבוש אלא בכזו אשר רוצה להחליף את מדינת ישראל לחלוטין במדינה פלסטינית. תמיכה של הרווארד ב-BDS תוביל לחרם אקדמאי על סטודנטים ישראליים, כפי שדורשת התנועה. 

מאמר המערכת נכתב על ידי שדולת הסטודנטים הישראלים בבית הספר קנדי באוניברסיטת הרווארד: "אנחנו מייצגים כ-20 סטודנטים בבית הספר ועוד 10 סטודנטים מהאוניברסיטה הכללית. העלייה בפופולאריות של תנועת ה-BDS ברחבי הקמפוסים האמריקאים מהווה טרגדיה בשל העובדה שלא מדובר בתנועה השואפת להשיג צדק או תמיכה בהסדרה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אלא בתנועה שמייצרת נרטיב פשוט ומתעלמת מדקויות".

עוד נמסר מהשדולה כי לכנות יהודים שברחו ממחנות המוות של השואה וצאצאיהם ככאלו שתומכים בעליונות הגזע הלבן היא ראויה לגינוי, ולמעשה רובם המוחלט של הישראלים מוצאם כלל לא מאירופה אלא להיפך, מהמזה"ת: "רוב היהודים הגיעו לישראל שלא כתוצאה מהבריחה מהנאציזם, אלא ממדינות כמו עיראק, תימן וסוריה, מדינות בהם יהודים חיו דורות על גבי דורות לפני שגורשו מהם ב-1948. שפתינו היא עברית, שפה שמית בעלת מקורות משותפים עם שפות ערביות. אין שום עילה לכנותינו קולוניאליסטים".

לבסוף, נכתב במאמר כי "האמת היא שלא יהיה צדק עבור הפלסטינים או הישראלים ללא הסכם שלום, והסכם שלום לא יושג אם לא יערך דיאלוג הוגן בין שני הצדדים. העורכים של הרווארד קרימסון צריכים להפסיק להתעלם מהשאיפה להשגת פשרה ומסוגיות כלליות הקשורות לסכסוך, על כל רבדיו ודקיותיו".