סטודנטים לרפואה מאוניברסיטת תל אביב, המשתתפים בקורס "מי מפחד ממחלות נפש", המשותף לתכנית "מתחברים פלוס" של היחידה למעורבות חברתית באוניברסיטת תל אביב ולתוכניות "עמיתים" של החברה הארצית למתנ"סים ומשרד הבריאות, צעדו יחד בשבוע שעבר בתל אביב יחד עם מתמודדי נפש מ"עמיתים" – במטרה לנפץ את הסטיגמות.

אחד מהם היה נעם קרבי, בן 62 שאובחן עם מאניה דיפרסיה לפני כ־30 שנה, ומתמודד עם מוגבלות נפשית. בחודשים האחרונים נעם לוקח חלק בקורס עם הסטודנטים ומספר: "סבלתי במשך זמן רב מחרדות קשות, ולאחר בירור הגיעה בשלב מאוחר האבחנה למאניה דיפרסיה. ידעתי שלצד הטיפול התרופתי אני זקוק למסגרות שיקומיות נוספות, ולכן הצטרפתי לתוכנית 'עמיתים לבוגרים' המפעילה בקהילה, בין השאר, קבוצות חברתיות משולבות בתחומים שונים, המסייעות בהתמודדות הנפשית".

נעם הספיק להשתתף בקבוצת תיאטרון וליצור הצגת יחיד בשם "בלי בושה", שאיתה הוא מופיע עד היום. בשבוע שעבר הוא הגשים חלום נוסף כשצעד באירוע "שיגעון של מצעד", שנועד לתמיכה באנשים המתמודדים עם מוגבלות נפשית ולהסרת הסטיגמה החברתית שממנה סובלים מתמודדי הנפש. המצעד הופק ונערך על ידי הסטודנטים והמתמודדים יחד.

תמר בן דוד, סטודנטית בשנה שלישית לביולוגיה, פסיכולוגיה ומדעי המוח באוניברסיטת תל אביב, משתתפת בקורס ואף צעדה גם כן באירוע: "היה לי חשוב להצטרף לקורס שמשלב עשייה, והמצעד מאפשר לכל אותם אנשים שהסביבה דורשת מהם לשנות את התנהגותם ולהסתיר את ההתמודדות שלהם – להיות במרכז. כשמכירים אנשים באופן אישי הסטיגמות נשברות, ואתה מבין שהאדם שמולך הוא לא מפחיד או מסוכן, אלא גיבור אמיתי שמתמודד עם מצבים לא פשוטים ושנלחם כל יום. אני גאה מאוד לקחת חלק בפרויקט המדהים והחשוב הזה, ומקווה שזו רק ההתחלה".

שלוש התוכניות של "עמיתים" מתמקדות בחיזוק החוסן הקהילתי. זאת באמצעות קידום השתלבות בקהילה של מבוגרים ובני נוער המתמודדים עם מגבלה נפשית.