רופאה רוססה אתמול בגז פלפל על ידי מטופלת בבית החולים הפסיכיאטרי בבאר שבע. בעקבות כך, היא פונתה להמשך טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בעיר. ההסתדרות הרפואית פתחה בשבוע שעבר בשביתה של 24 שעות, במחאה על האירועים האלימים בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים ובמרכז הרפואי לגליל בנהריה.

בבתי החולים שוררת תחושה קשה של חוסר אונים ופחד. יש שהצביעו על ההבדלים בין בתי החולים הממשלתיים, שבחלקם לפחות מאוישת עמדת משטרה פעילה, לבין אלו של קופת חולים כללית או שאינם תחת כנפי המדינה. הדרישה היא לעבות את האבטחה בכל בתי החולים.
כמו כן, נמתחת ביקורת על כך שלאחר שכבר מוגשים כתבי אישום נגד התוקפים, העונשים שמוטלים עליהם לאחר סחבת ושנים ארוכות - מגוחכים. מדובר בדרך כלל בקנסות קלים ובעבודות שירות. "התקיפות מסלימות והפחד גדול. אני מקווה מאוד שזה לא ייגמר ברצח", אמר אתמול ל"מעריב" איש רפואה בכיר.

ד"ר אורי לבנטל, פסיכיאטר ויו"ר ועד העובדים בבית החולים הפסיכיאטרי בבאר שבע, מסר: "אסור שהרופאים והרופאות והצוותים הרפואיים ימשיכו לחוות אלימות קשה ופגיעה פיזית ונפשית במקום העבודה. אנו חשים כי חובת המדינה לייצר סביבת עבודה בטוחה לרופאים ולרופאות ולכלל הצוותים, הנמצאים בסיכון קבוע. רק עכשיו סיימנו שביתת אזהרה בת יממה, וכבר אנחנו קמים הבוקר לתקיפה חמורה של רופאה, שכל 'חטאה' הוא לטפל באופן מיטבי במטופלים".

ד"ר זאב פלדמן, מנהל היחידה לנוירוכירורגית ילדים בבית החולים שיבא ויו"ר ארגון רופאי המדינה, אמר כי "גל האלימות הזה חייב להיפסק באופן מיידי. ממשלת ישראל חייבת לקיים דיון חירום בגל האלימות הקשה במערכת הבריאות. לא ייתכן שרופאות ורופאים וצוותים רפואיים יגיעו לבתי החולים ולמרפאות כדי לבצע את משימתם במתן טיפול הולם לאזרחי ישראל - וימצאו עצמם מותקפים באלימות פיזית ומילולית קשה".