אני לא יודע מי הפציר בראש הממשלה בנט להגיב במהירות לעוד סרטון שקרי מבית מדרשו של נתניהו, אבל זו הייתה עצה מצוינת. מיד לאחר שזעקות הגוועלד של נתניהו על "מאות המיליונים" שהעתירה הממשלה על זועבי וטיבי ומי לא התפוצצו ברעש גדול ברשתות החברתיות, העלה בנט סרטון משלו ובו הסביר, במילים פשוטות ורגועות, מה שנתניהו יודע: בישראל אי אפשר להעביר מאות מיליוני שקלים סתם ככה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אי אפשר להעביר גם עשרות מיליונים, או סתם מיליונים, או אפילו חמישים שקל סתם ככה, בלי חקיקה. זה פשוט בלתי אפשרי. ישראל היא מדינה מסודרת להפליא ובירוקרטית להחריד. אם רוצים לצ'פר מישהו, או משהו, בסכומי כסף שמקורם באוצר המדינה, צריך להעביר את זה בתקציב, או בחקיקה נפרדת. ולכן, כל המהומה שהקימו אתמול נתניהו, חסידיו, שופרותיו, ח"כיו ומזדנביו, הייתה, כרגיל, מהומת פייק.

לשם שינוי, בנט הגיב מיד ואמר בפה מלא מה שהוא (ורבים אחרים) צריכים להגיד כל פעם מחדש: נתניהו שוב שיקר. כשמתמודדים עם מכונה שממציאה ומיידה לחלל האוויר כמות אדירה כל כך של שקרים בקצב רצחני, צריך להילחם איתה בשיטותיה. לפוצץ כל שקר בתורו.

מה שיאיר לפיד הבטיח לח"כ ג'ידא רינאוי־זועבי אתמול ולעוד שמונה ראשי רשויות ערביות זה לחלץ את התקציבים שכבר אושרו בתוכנית החומש של הממשלה מהסבך הבירוקרטי, ולדאוג שיגיעו לתעודתם המקורית. להאיץ את הביצוע של מה שהוחלט לבצע. יכול להיות שהסכים לחלוקה פנימית שונה של הכספים שכבר אושרו, או לניצול כספי משרדים שלא נוצלו. מה לא יכול להיות? שלפיד החליט לקחת מיליארדים מקופת המדינה ולהעביר למגזר הערבי סתם ככה, כי בא לו. אין פרקטיקה כזו בישראל.

אגב, מי ששם נפשו בכפו וצפה בסרטון הצעקות ההיסטרי של נתניהו יכול היה להתרשם שלאיש באמת אכפת שמעבירים כסף למגזר הערבי בישראל (כ־20% מאזרחי המדינה).

אז בואו לא נשכח כמה עובדות היסטוריות: בתוכנית החומש האמיצה והחדשנית של ממשלת נתניהו מ־2015 הוקצבו 15 מיליארד שקלים למגזר הערבי, לצורך "צמצום פערים" והשקעה בתשתיות. זו הייתה הקצאת הכספים הגדולה והמרשימה ביותר של ממשלה ישראלית כלשהי במגזר הערבי, ונתניהו התגאה בתוכנית הזו, בצדק רב מבחינתו. אגב, זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה הוא העביר כספים גדולים למגזר. בתחום הזה מגיעות לו מחמאות רבות. הוא היה הראשון שהוביל תוכניות מהסוג הזה. אבל, כאמור, כל זה קרה בעידן אחר לגמרי. מה גם, שלנתניהו מותר.

עיקר העניין היום יתמקד ב"ממדים ללימודים". גם כאן, האמת ניגפת מפני השקר. הספין החלול והעלוב שבמסגרתו מציע הליכוד "להגדיל" את מלגת הלימודים ללוחמים לא מצליח לחלחל אפילו לבייס של נתניהו. אנשים מבינים כשעובדים עליהם. אנשים מבינים ש־12 שנה היו לנתניהו לקיים את ההבטחה הזו (הוא הבטיח לפני בחירות 2009 להעניק מלגת לימודים לכל לוחם), אבל הוא התעלם. כשהמלגה הזו באה לעולם באמצעות כספי נדבנים (בימי גדי איזנקוט ואביגדור ליברמן), יכול היה ראש הממשלה נתניהו לפטור את הצורך לחזר על הפתחים ולהכריז על מימון ממשלתי. אבל הוא התעלם.

עכשיו הוא נזכר. חבר נתניהו, בוא נגיע להסדר פשוט: אתה רוצה להגדיל את המלגה ל־100%? סבבה. אתה תכף חוזר לשלטון, תתקן את החוק. בינתיים, למעלה מ־16 אלף לוחמים ממתינים לכסף. אם אתה מפיל את זה מחר, האוברדראפט שלהם יהיה מרוח על ידיך, ועל ידיהם של כל הסייענים המגומדים שמקיפים אותך שם, בסיעת הליכוד.