סגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן (מרצ) שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לפסיקת שופט בית משפט השלום שקיבל את ערעורם של נערים שהשתחוו וקראו "שמע ישראל" ברחבת הר הבית, וביטל את הרחקתם מהמתחם. גולן טען כי מדובר בטעות חמורה.

"אני חושב שביהמ"ש צריך להכיר שיש נושאים שהן בבחינה מדיניות ולא בבחינת פסיקה משפטית. הר הבית, הנפץ הכי רגיש במזרח התיכון, אם לא בעולם כולו, הוא בראש ובראשונה סוגיה מדינית, לאומית, ומי שצריך לקבל את ההחלטות אלה מנהיגי האומה ולא ביהמ"ש", תקף.

"אנחנו חושבים שבית משפט, כמו כל מעשה אנושי, יכול ללקות בשגיאה כזו או אחרת, או בשיקול דעת לא מספיק מלומד, ולכן מתוך ההכרה שהיא לגמרי במסגרת שלטון החוק, ניתן לערער לביהמ"ש המחוזי ואחרי זה לביהמ"ש העליון", הוסיף.

שר המשפטים, גדעון סער, תקף בציוץ בטוויטר את גולן על דבריו: אין מקום להתקפה אישית על שופטים. ניתן להתווכח על החלטות של בתי-המשפט, אך השתלחות בשופטים עצמם אינה דרך ראויה ומקובלת בדיון ציבורי.
 

כשנשאל האם יש חופש דת רק למוסלמים בהר הבית, השיב: "יש שם סטטוס קוו רגיש, שמוגדר בצורה מאוד מדויקת, מזה שנים ואני חושב שלא צריך לחרוג מזה". 

בהמשך התייחס לעלייתו הצפויה של ח"כ איתמר בן גביר להר הבית ביום ירושלים, ותקף: "הוא באמת אדם שלא נגמל מהרגליו המגונים, מאז שהיה חבר בארגון טרור, ואני חושב שהאיש הזה הוא באמת מבעיר המדורות הלאומי, איש מסוכן למדינת ישראל".

כמו כן, התייחס חבר מפלגת מרצ לחזרתה של ח"כ ג'ידא רינאווי-זועבי לקואליציה, שלושה ימים לאחר שהודיעה על פרישתה, וטען: "טוב שהסאגה הזו הסתיימה". 

כשנשאל על הדרך בה היא הסתיימה, השיב: "אני חושב שאין פה באמת שום חדש. יש פה דבר אחד, שהוא דרך אגב מאבק לגיטימי - אני לא חושב שבשבילו היה צריך לנקוט בצעדים כל כך קיצוניים - וזה זירוז הטיפול בדברים, כי חלק גדול מהדברים שהובטחו באמת נטחנו עד דק במסדרונות הביורוקרטיה".

השר עיסאווי פריג', חברו של גולן למרצ, התייחס גם הוא לנושא ב-103FM: "גם שומר סף שטועה, צריך גם להגיד לו שהוא טעה. אנחנו נמצאים בתקופה מאוד קשה אחרי גל הטרור האחרון ואחרי כל האירועים שאנחנו עוברים, וכל מלחמת הדת שמנסים כל מיני קיצוניים משני הצדדים לדחוף אותנו".  

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM