הפרומואים של הסופ"ש ל"אהבה חדשה" דאגו להציג לנו כטיזר לפרק אמש את הדרמה הגדולה שהתחוללה סביב דנה בן ארי, כשהיא מתפוצצת, צועקת ומאשימה את המקום שמנסה להוציא אותה משלוותה. ציפיתי, ייחלתי ופיללתי סופסוף לאיזו מריבה תוססת ועסיסית בין הבנות שכ"כ מפרגנות אחת לשנייה, עד שזה כבר גורם לבחילה. אבל לא! במקום זה קיבלנו קרייסס קטנטן של בן ארי שהוקצן בעריכה לנושא המרכזי של ערב.

אלא שאם ננתח בצורה מעמיקה את מה שבאמת קרה שם, מאחורי הסצנה הדרמטית שהגיעה על כלום ושום דבר, בן ארי, מבלי שהתכוונה, חשפה את האמת המכוערת של עצמה. ומיד אסביר.

דנה בן ארי נדהמה לגלות שבחור חדש בשכונה העז להשתיק אותה בארוחת השולחן לעיני כולם. הבקשה של דויד פורטל, השידוך החדש של שני גולן, שאגב מוצלח עשרות מונים ממיכאל שהותיר את ליבה פצוע, הייתה לגמרי לגיטימית. הוא ניסה לשאת דברים על החוויה הקצרצרה שלו ובן ארי קרקרה ברקע כמו תרנגולת ושיבשה לו את זרם המחשבה.

אלא שפורטל בחר להשתיק את בן ארי בדרך מבטלת, כוחנית, כזאת שהשתיקה אותה לאלתר. אני יכולה להבין מדוע הרגישה שכבודה נרמס לעיני כל, במיוחד לעיניו של תומר לוינסקי עימו היא נמצאת בדייט ראשון, יחד עם זאת היא קצת הגזימה בתגובה שלה. כשאת מתערבת בכל נושא שנזרק לאוויר, כשאת בוחרת להיות מאוד ורבלית ודעתנית, שרוצה שקולה יבלוט על פני האחרים, קחי בחשבון שאת גם עשויה לקבל ביקורת ותגובת נגד. זה חלק מהמשחק שדנה לא לקחה בחשבון. אבל כל זה היה רק חימום האווירה לקראת הדרמה הגדולה שהגיעה מיד אחרי, במשחק השאלות המטופש שבחרו לעשות מריאנה וסרגיי.

זה היה הקש ששבר את גב הגמל עבור בן ארי כשנשאלה מול כל השולחן, מול הדייט שלה, ובעיקר לנגד המצלמות והצופים, האם היא אמיתית בתוכנית. דנה התפוצצה, כ"כ התעצבנה, שנטשה את השולחן במפתיע ועלתה להתנחם בזרועותיה של חברתה התומכת מריאנה. אלא שכל החברים שחגו סביב השולחן למטה שמעו את הצעקות הקולניות שלה. אחרי ששיחררה קיטור ירדה מחויכת לחבורה, כאילו כלום לא קרה.

אני סקרנית לדעת איך היא הרגישה אתמול שצפתה בעצמה וגילתה שכולם שמעו את הצעקות שלה. האם פתאום היא הצליחה להבין מדוע השאלה האם היא אמיתית הופנתה דווקא אליה?

ומה כ"כ הפריע לדנה בשאלה? המחשבה שמישהו חשד בה שאינה אמיתית? וגם אם מישהו חשב, זה לא שווה דרמה כמו זאת שעשתה. אלא אם כן נגעו בנקודה רגישה, ותפסו אותה על חם. כשאדם מואשם בתכונות או התנהגות שאינה תואמת את המציאות שלו, שום משפט מהסוג הזה לא היה מערער או מטלטל אותו, אבל כשהוא מתנפח ומתעצבן זה אומר שנגעו לו בנקודה רגישה.

אם עד עכשיו האמנתי לבן ארי בתהליך שעברה בתוכנית, התגובה המוקצנת שלה אמש גרמה לי לחשוב לראשונה שבן ארי מזויפת ולא אמיתית. לא פעם מספרים משתתפים בתוכניות ריאליטי שמה שרואים משם לא רואים על המסך, אז כנראה שיש אמת בדברים, והבנות רואות דברים שאנחנו על הספה הנוחה בסלון שלנו לא מבחינים בהם, בין היתר כי נותרו ברצפת חדר העריכה או כי זה פחות מעניין אותנו או נוגע אלינו ברמה האישית.

הבעיה המרכזית בפרק אמש שאת הג'וס האמיתי, ההפקה פיספסה ובגדול. כי לא השאלה הקשה שהופנתה לבן ארי, וגם לא התגובה המוגזמת שלה שהגיעה בעקבותיה הם העיקר בסיפור, אלא מי מכולם בחר להפנות את השאלה לדנה ולמה. אני מניחה שאחת הבנות כתבה את השאלה, ואם הייתי מהמרת אז אולי אל אדידה. עכשיו רק דמיינו לרגע, מה היה קורה אילו זה היה מתגלה לבן ארי, אז באמת היינו זוכים סופסוף לקצת נחת של אקשן בריאליטי "אהבה חדשה".