הזמר והסולן של להקת "טיפקס" קובי אוז, השיק סינגל חדש בשם "יוקר המחייה", לצד הזמרת נטע אלקיים, ששרה במרוקאית. הוא שוחח על השיר עם איריס קול ב-103FM.

אתה לוקח אותנו בקליפ, וגם בשיר, לאיזו ישראל ישנה כזו. קודם כל תמיד היה כאן יוקר מחיה, אבל עכשיו ממש יקר.
"נכון, עכשיו ממש יקר וזו הזדמנות טובה להישאר באחד משירי המחאה של האייטיז. מדובר בשיר שלא הגיע לרדיו הישראלי, אבל נוגן בחתונות ובאירועים. אני הייתי קלידן בלהקת 'שפתיים', והיינו מבצעים את השיר הזה. במקור שלו השיר הזה הופיע באלבום של הזמרת ריימונד כשאשר אל מאג'רבי שר אותו, ואת המילים והלחן כתב משה בן חמו זכרונו לברכה. יש עולם של מוזיקת מחאה שנכתבה במרוקאית עם העוקצנות המרוקאית וההומור המרוקאי, ואני מאוד אוהב את הז'אנר הזה. זה ז'אנר שממש מדבר אליי. אמרתי שאם כבר אנחנו מארחים את נטע אלקיים אז בוא נעשה כבוד לז'אנר הזה, וגם נגיד משהו שהוא אקטואלי. זה ידוע ששירי מחאה טובים הם תמיד אקטואליים". 

אתה מרגיש שהאוזן הישראלית תתחבר לשירים מרוקאיים? זה כבר אחרת ממה שהיה פעם? 
"קודם כל, אני משוכנע שזה כבר אחרת. בשנים האחרונות שמענו הרבה מרוקאית כמו השירים ששמעון בוסקילה עשה, ועוד הרבה דברים שנכנסו לתוך העולם שלנו. הרבה פעמים זה בא בתוך כל מיני שירי מימונות או שירי געגוע. דווקא הז'אנר הזה של שירי המחאה - אני חושב שהמרוקאית מאוד יפה לשירי מחאה. מתלבש יפה הפנתרות השחורה הזו יחד עם שירי המחאה. אגב, אני עשיתי את זה כבר בעבר עם כל מיני שירים שהמקור שלהם היה במרוקאית כמו בשיר 'בתוך נייר עיתון', ועוד דברים נוספים". 

עוד הוסיף אוז כי במקרה הזה, השיר הוא בבחינת "סוס טרויאני" - מצד אחד, הוא מעביר מסר מאוד אקטואלי, ומהצד השני הוא "מכניס לתוך האוזן זמרת כל כך נפלאה כמו נטע אלקיים, שהיא הצלחה בין לאומית. באמצעות החיבור הזה אנחנו מכניסים זמרת מהסוג הזה בשיר מהסוג הזה. אני זכיתי לנגן את השיר הזה בחתונות, ואנשים ממש צוחקים על מצבם. המחאה כאן מגיעה עם הרבה אהבה לעם ישראל, ולמדינה שלנו כפרה עליה".

"אני חושב ששירים צריכים להיות מאוזנים - כמה שזה יותר עוקץ, ככה זה צריך להיות יותר מתוק. כמה שזה עצוב, ככה זה צריך להיות יותר שמח. בתוך שיר תמיד יש שני זרמים, וכשיש גל שהולך קדימה יש גל שהולך אחורה. הכל בו זמנית, כמו בים. אני חושב שכשבשיר יש גם מזה וגם זה הוא מצליח לשרוד יותר שנים. אם אתה רק בועט אז יהיה לך רק שיר לבעיטות, אבל אתה רוצה לתת לאנשים טעם מאוזן של מוזיקה ובמובן הזה השיר הגיע מאוזן ממשה בן חמו. מה שהיה צריך לעשות הוא לדייק את העברית".

ומה בדבר הקליפ?
"את הקליפ צילמנו במימונה שעשינו במודיעין. אגב, עשינו מימונה בכולי עלמא, יש מימונה גם בבארבי, המימונה הפכה להיות משהו ישראלי כללי, לא רק של פוליטיקה ואוהלים. מימונה זה להגיד בואו הלב שלנו פתוח - אנחנו יכולים לדבר על הכל. גם פוליטיקה, גם אקטואליה, אני חושב שזה מסר כפול ומשולש. אני מאושר שזכיתי לבצע אותו".