המדובר באדם שרכש את הריקשה מחנות יד 2 ובחלוף מספר חודשים, הגיע לעסקו אדם אחר עם וטען כי היא שייכת לו והיא נגנבה ממנו. בשל כך הוא התפרץ עם אדם אחר למחסנים ולעסק של בעל הריקשה ולקח אותה. המשטרה תפסה את הריקשה והגישה בקשה לקבלת הוראות מבית המשפט כיצד לפעול.  בית משפט השלום קבע כי יש להשאיר את הריקשה בידי המשטרה עד אשר טענותיהם של השניים לגבי הבעלות יתבררו בבית המשפט. 

המחזיק בריקשה הגיש ערר באמצעות עו"ד איתמר פלג, אשר דרש שהריקשה תוחזר לרשות מרשו. "אנחנו נבקש לקבוע שעצם תפיסת הריקשה נעשתה בדרך לא חוקית ולכן מהטעם הזה להשיב את הריקשה ללא כל תנאי לעורר והטענה החלופית היא הטענה שבית המשפט קמא לא בדק אמצעי חלופי שפגיעתו בזכותו הקניינית של העורר פחותה והורה על תפיסת הריקשה למשך 60 ימים, מה שגורם לפגיעה קניינית קשה ופגיעה בזכות העיסוק", טען עו"ד פלג והוסיף: "העורר לא יפר החלטה שיפוטית. הוא יחזיק את הריקשה וככל שלמשיב יש טענות הוא יוכל בזמן הזה להגיש תביעת בעלות ולהוכיח את הטענות שלו, אך כרגע אנחנו במציאות שהעורר רכש כדין וביום אחד נוחת עליו שלוקחים עליו את הריקשה ללא הודעה מוקדמת".

עורך הדין איתמר פלג (צילום: יחצ)
עורך הדין איתמר פלג (צילום: יחצ)

השופט מלמד קיבל את דברי עו"ד פלג והורה כאמור להחזיר את הריקשה לבעליה: "במקרה הנוכחי, הכף נוטה להחזקת הריקשה בשלב הנוכחי על ידי המבקש וזאת נוכח העובדה כי המשיב עשה דין לעצמו שעה שלקח את הריקשה מבלי שפנה למשטרה לפני. היה מקום שהמשיב יפנה למשטרה בטרם פעל בדין עצמי, שעה שסבר כי הריקשה שייכת לו ונגנבה ממנו. אולם, המשיב כאמור פעל בדין עצמי ואין מקום להותיר את המצב על כנו מבלי לגרום נזק למבקש שעה שהריקשה נמצאת בחצר המשטרה, חשופה ועלולה להינזק", כתב השופט מלמד בהחלטתו.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.ilלפרטים נוספים על עו"ד איתמר פלג לחצו כאן