ברקע התחממות היחסים בין ישראל לטורקיה, שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'אבושולו, יגיע מחר לביקור בישראל. במסגרת ביקורו, יבקר ברשות הפלסטינית ברמאללה, במוזיאון יד ושם בירושלים וייפגש עם שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד ושר התיירות יואל רזבוזוב. כמו כן, צ'אבושולו ייפגש עם ארגון יוצאי טורקיה בישראל.

בתוך כך, שר החוץ הטורקי יבקר בעיר העתיקה בירושלים ובהר הבית. בדומה לביקורו של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, ומזכיר המדינה של ארה"ב לשעבר, מארק פומפאו, הביקור יערך ללא ליווי ישראלי, כך לפי בקשתו. הביקור של צ'אבושולו בישראל מתרחש על רקע ההתחממות וההתקרבות בין שתי המדינות שהחלה לאחר מעצר הזוג אוקנין שהיווה טריגר לשיחות מדיניות בדרגות הגבוהות ביותר.

כזכור, בחודש מרץ שעבר, הנשיא יצחק הרצוג ביקר בטורקיה ונפגש עם הנשיא, רג'יפ טאיפ ארדואן. בפגישה בין השניים, הזכיר ארדואן את היחסים שהיו בין המדינות ואת האינטרסים הכלכליים המשותפים: "אני מאמין שביקור היסטורי זה יהווה נקודת מפנה ביחסנו. מטרתנו היא להמריץ ולאתחל מחדש את היחסים בין המדינות, תוך כבוד הדדי. זה חשוב עבור יציבות באזור, ובכך נתרום ביצירת דו-קיום ושלווה. אם נוכל לקדם את השיתוף פעולה הבילטרלי והדו-שיח, יהיה קל יותר לדבר על  הנושאים השנויים במחלוקת".

כמו כן, בשיא המתיחות הביטחונית בחודש הרמדאן, שוחח ארדואן עם הרצוג ואמר: "טורקיה תשמור על קשריה עם ישראל למרות תקריות אל-אקצא" לדבריו, "משום שיחסים חזקים עם ישראל הם המפתח להגנה על זכויות הפלסטינים. ישראל היא שחקן חשוב באזור שאי אפשר להתעלם ממנו".