אירופה אוריינט ראלי - אחד המסעות המוטוריים הגדולים בעולם, שהוא למעשה ארגון ללא מטרות רווח - הוא מסע נסיעה חוצה יבשות, שמתגאה במטרות ובמשימות לשיתופי פעולה אזוריים, כמו גם בפרויקטים לתמיכה וסיוע לקהילה. המסע, שיוצא בכל שנה בנסיעה מגרמניה לירדן ומתפרס על כ־7,000 ק"מ, מתקיים השנה בפעם ה־14 אחרי הפסקה של שנתיים בשל מגיפת הקורונה. המסע מונה השנה 26 מכוניות ושני אופנועים, עם 51 אוהבי מכוניות ומסעות בגיל 19 עד 80. רובם מגיעים ממדינות אירופה השונות לצד צוותים מישראל, ירדן, טורקיה והודו.

השבוע הגיעו משתתפי הראלי לים המלח לביצוע משימת MESSAGE IN A BOTTLE - למלא בקבוק במים ממקור מים במקום מגוריהם ולשפוך אותם בים המלח. הם תיעדו את מילוי הבקבוק, נסעו עימו מרחבי אירופה ושמרו אותו כל הדרך עד ים המלח.

בתחילת השבוע הגיעו משתתפי הראלי עם בקבוק המים שלהם לחוף נווה מדבר שבמועצה האזורית מגילות ים המלח, שטו בקייק בעזרת חברת on the kayak לעבר מצוף בים, ושם שפכו את המים שהגיעו מרחבי אירופה אל תוך ים המלח, כאקט סמלי להעלאת המודעות לסכנת היכחדותו.

אריה כהן, ראש המועצה האזורית מגילות ים המלח, קיבל את פני צוותי הראלי ואמר: "הגעתו של הראלי בתקופה כה משמעותית של צמיחה והתפתחות בצפון ים המלח חשובה לנו מאוד. מעבר לפן התיירותי והחשיפה של אזורנו המדהים לעולם, העלאת המודעות לים המלח, למצבו ולכך שאנו פועלים כדי לרתום את ממשלת ישראל לשיקום האזור שנפגע מנסיגת הים והבולענים, היא חשובה ברמה הלאומית והבינלאומית. כולנו תקווה כי המסע הזה יחזק את התמיכה העולמית בים שלנו, אשר מהווה מוקד משיכה יחיד במינו לתיירים, צלמים וחובבי טבע מכל העולם".