אסתה ברודצקי קאופמן, מומחית לדייטינג ויצירת זוגיות, התארחה בתוכניתה של איריס קול ב-103FM, והתייחסה ליחסים בין הזוגות בסדרה "חתונה ממבט ראשון" ב"קשת 12", ושוחחה עם איריס קול אודות עולם הדייטינג המורכב שמשפיע על רבים במציאת זוגיות. אז מה דעתה על הזוגות בתוכנית? והאם הסביבה בה גדלנו והתפתחנו משפיעה על הבחירות שלנו בגיל מאוחר יותר? סביב שאלות הרות גורל אלו דנו קול וברודצקי קאופמן באריכות. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אם נסגור בחדר שני אנשים שלא היה סיכוי בחיים שהם יסתכלו אחד על השני - האם אחרי שבועיים יכול להיות שמשהו ישתנה? משיכה זה משהו חייתי נכון? זה לא משהו שאתה מחליט עליו

"האמת, שזה חצי נכון. אני יודעת שאת הטיפוס היותר רומנטי, אבל בעיקרון מה שקורה זה שאנחנו נמשכים לאנשים שמוכרים לנו מילדותינו. השאלה היא, איפה בילינו את רוב ילדותינו. אם בילינו את רוב ילדותינו בשכונה אז אלה האנשים שאנחנו נימשך אליהם. אם בילינו את רוב הילדות שלנו בבית אז האנשים שמזכירים לנו את האנרגיה שהייתה בבית ימשכו אותנו יותר".

אני קראתי בספר "להתאהב" שאחת הסיבות שבגינן אפשר להתאהב היא ששמים שני אנשים באותה הסיטואציה. למשל, בצבא או באזור סכנה. ואז, יש ביניהם מכנה משותף. אז גם השתתפות ב"חתונה ממבט ראשון" היא מכנה משותף? 

"אנחנו חיים היום לא בעידן שעליו היו רוב המחקרים. היום, יש מחקרים חדשים שגם עובדים יותר מהר על כל מה שבעצם קורה בזירה הזו של הדייטינג. המחקרים שהתבססו עליהם בכתיבת הספר היו בשנים בהם לא הייתה המדיה החברתית, והחלפת בני הזוג התכופה. גיא, אחד הגייז המתוקים, אמר אתמול בתוכנית שמרוב החלפה הוא לא יודע מה נכון לו. זה משפט מאוד מדויק". 

זה כמו להריח כל כך הרבה בשמים עד שאתה עם כאבי ראש ולא מריח שום דבר. 

"בול. "חתונמי" זו הדיילת בסופר פארם שבאה עם הצנצנת קפה שחור שהיא מחביאה בכדי שתהיה לך ההפרדה בין כל הבשמים שהרחת עד עכשיו. את מכירה את זה? אז זה "חתונמי". אגב, זה מה שקרה בדיוק לרינת. רינת, היא בחורה שנראית מאוד טוב כמו שראינו. היא באה, ויש לה שינוי בפרדיגמות. היא בחורה רצינית, סובייטית, אמרו לה שהיא באה לשנות את הדפוס שלה כי מה שהיא עשתה עד עכשיו לא עבד נכון. זה היה לה קשה, חברות לא מבינות כמה משמעותי מה שהן אומרות. החברות שלה ישר הרימו עליו ואמרו 'איזה זהב', 'ראית מה אמרו עליו'. מה אנחנו רואים על רינת? רינת מורכבת מכמה חלקים. יש לה את החלק של הלב הטוב והרצון להעניק, אבל יש לה גם את החלק של הקוליות, וזה נושא בפני עצמו. הדבר המרכזי שחסר לדניאל זה אלמנט הקול".

נכון 

"ואלמנט הקול נבנה מכל מיני דברים כמו למשל, פרשנות של סיטואציות חברתיות, אבל לא בין אישיות כי לפעמים אנשים מתבלבלים בין זה לזה. כמו שאנחנו רואים דניאל הוא תותח בבין אישי והוא מבין אותה על נימי נימיה, אבל הוא לא תותח בחברתי. זאת אומרת, שהוא לא מבין מה דורשת ממנו הסיטואציה. נראה לי שזה לא מעניין אותו לצאת "קול" וגם שאין לו את החוש".

אפשר ללמד מישהו להיות "קול"? זו תכונה נרכשת?

"אפשר, אבל כמו שאנחנו רואים הרבה פעמים זה בא על חשבון הלב הטוב. כשאתה "קול" אתה צריך להיות מאופק יותר, לענות את מה שנכון, ואז המוקד הופך להיות חיצוני במקום פנימי. דניאל מגיב ממקום מאוד פנימי וכשאני מתבוננת עליו אני אומרת 'ואוו, הבן אדם פה פתח קטגוריה הייתי אומרת'. אני לא הרמתי ידיים מהזוג הזה. אני מרוצה מדניאל, הוא מוסיף אופציה, יש לבן אדם הזה משהו להציע".

אבל זה לא סקסי. 

"נכון, אבל היום את רואה אנשים בני 24 דוגרים על הדבר הזה, כי הם חושבים שמי שחשב שזה לא סקסי הגיע לגיל 37 או 38 בלי זוגיות. הרי זוגיות זה שריר, וכך גם היכולת להיות בתוכה ובעיקר היכולת שלנו לקבל מורכבות אנושית אחרת".