הצעת חוק "ממדים ללימודים" אושרה הלילה (שלישי) במליאת הכנסת ברוב של 55 של חברי כנסת מול שישה מתנגדים. אישור החוק הגיע לאחר ששר הביטחון, בני גנץ, הציע פשרה לפיה גובה מימון הלימודים יעלה ל-75 אחוז משכר הלימוד והעברת הכסף ללוחמים תתבצע באופן מידי. ברחבי הקשת הפוליטית התייחסו לאישורו של החוק, אך לצד הברכות על אישורו נשמעה גם ביקורת נגד השר גנץ.

שר האוצר אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "התחייבנו לשים את הלוחמים והלוחמות בראש סדר העדיפויות וקיימנו - חוק ממדים ללימודים עבר סופית בכנסת! לוחמים ולוחמות יקרים, תרמתם למדינה המון, עכשיו זה הזמן של המדינה להוקיר לכם תודה, לא רק במילים אלא גם במעשים. דעו שיש מי שדואג לכם".

שר הביטחון בני גנץ (כחול לבן) הגיב גם הוא וצייץ "חיילי צה״ל ניצחו!".

שר החוץ יאיר לפיד (יש עתיד) כתב בטוויטר: "הצלחנו! הלוחמים ניצחו! חוק ״ממדים ללימודים״ עבר בכנסת. הכסף יגיע ללוחמים שלנו כבר בסמסטר הקרוב. לוחמי צה״ל - זה בשבילכם!".

גם שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן (יש עתיד) התייחס לחוק שעבר בכנסת וכתב: "ממדים ללימודים עבר בכנסת חוק שכולו ניצחון ללוחמי צה״ל".

יו״ר ועדת הכספים, חבר הכנסת אלכס קושניר (ישראל ביתנו) אמר כי "חוק ממדים ללימודים עבר! נלחמנו שנתיים, לא ויתרנו, המאבק היה קשה אבל למען החיילים עשינו הכל כדי שזה יקרה. ממחר הלוחמים והלוחמות המשוחררים יוכלו לקום בראש שקט עם חיוך ולהתפנות לדבר האמיתי - ללימודים".

סגן שר הביטחון חבר הכנסת אלון שוסטר (כחול לבן) כתב כי "בני גנץ בצעד ממלכתי מפייס איחד את הכנסת למען חיילי צה״ל. הלילה העברנו את חוק ׳ממדים ללימודים׳ והוכחנו שהחיילים שלנו הם מעל הפוליטיקה. ממשיכים בעשייה".

‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏שר החקלאות והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, עודד פורר, (ישראל ביתנו) כתב בתגובה: "עשינו את זה! העברנו הלילה את חוק ממדים ללימודים בקריאה שנייה ושלישית בכנסת שקובע שהלוחמים והחיילים הבודדים המשוחררים יזכו למלגת הלימודים שכל כך מגיעה להם! הציבור שמשרת בצבא ובמילואים, עובד ומשלם מיסים חוזר לראש סדרי העדיפויות כפי שהתחייבנו. אצלנו מילה זו מילה".

שר התיירות יואל רזבוזוב (יש עתיד) אמר כי "הצדק ניצח את הפוליטיקה הקטנה וחוק "ממדים ללימודים" עבר. נגמרו הימים שאזרחי ישראל ואפילו חיילי צה"ל נלקחו שבויים בידיי פוליטיקאים קטנים. אנחנו הבטחנו וקיימנו".

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) התייחס גם הוא לחוק ומתח ביקורת על שר הביטחון: "יש לי ביקורת מכאן ועד מחרתיים על בני גנץ. גם באופן כללי, וגם באירוע 'ממדים ללימודים'. כמו באירוע חוק האזרחות, הסירוב העיקש לקיים מו"מ בתום לב עם האופוזיציה, והנסיונות הפתטיים לרבע את המעגל ולהביא תומכי טרור לתמוך בלוחמים, כמעט והביא להפלת החוק. אבל, בסופו של דבר, גנץ התעשת".