שירות בתי הסוהר בוחן אפשרות לממן ניתוח לשחזור אף למחבלת אסראא ג'אבאס, שמרצה 7 שנות מאסר לאחר שפוצצה מטען חבלה ופצעה את השוטר משה חן. א', בת זוגתו של השוטר שוחחה על כך הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב, בתוכניתם ב-103FM. בהמשך, הצטרף לשיחה עורך הדין תמיר בלנק מארגון "רופאים לזכויות אדם", שהסביר מדוע יש לבצע את הניתוח. 

לדבריה של א', מאז הפיגוע בן זוגה מתמודד עם פוסט טראומה לא פשוטה שמגיעה לידי ביטוי בהתפרצויות, והתעוררות עם רעד בלילה. על האפשרות לממון הניתוח של המחבלת, אמרה "אנחנו חושבים שזה ביזיון, לא מתחשבים בדעה שלנו, ואפילו לא נתנו למשה אישור לשוחח איתכם. אני לא חושבת שזה הגיוני שאנחנו צריכים לשקם אותה אחרי שמשה סובל בגלל האירוע הזה. יש לו צלקות באזור בית החזה, אבל לא מאשרים לו ניתוח, אבל למחבלת כן?"

בתגובה, נשאלה האם היא ובן זוגה יוכלו להציג את עמדתם מול ביהמ"ש, על כך ענתה: "כרגע לא מתחשבים בדעה. גם משטרת ישראל כרגע לא נתנה אפילו אישור למשה לשוחח ולהגיד את עמדתו בעניין". 

עוד אמרה: "אני רוצה לשאול ולהעלות בפניכם את העובדה שכשהיה הפיגוע משה נשרף ממש בכל גופו, כמובן יש גם צלקות שהוא חווה אותן עד היום ולא אושר לו שום ניתוח פלסטי כזה או אחר". 

בהמשך, הצטרף לשיחה תמיר בלנק, היועץ משפטי של ארגון "רופאים לזכויות אדם", והסביר מדוע יש מקום לאשר את הניתוח הפלסטי באפה של המחבלת. בפתח דבריו אמר: "המדינה מסרבת לממן את הניתוח, בגלל זה הדיון הגיע לבית המשפט העליון. השאלה שאנחנו העלינו קשורה לזכויות של אסירים בכלל, אנחנו טוענים שאסירים זכאים לזכויות בריאות בדומה לשאר התושבים במדינה"

"שב"ס סירב כי הוא טוען שכל האסירים בכלל לא זכאים לשירותי בריאות שיש לשאר התושבים. אם את עכשיו או גולן חס וחלילה עושים איזושהי עבירה, עבירת מס, ואתם מגיעים לכלא במצב רפואי מסוים, זה אומר שנשפטתם לא רק לשנה-שנתיים בכלא, אלא גם נשפטתם למניעת שירותי בריאות מכם", הוסיף. 

בתגובה, אמרו המגישים כי ממקרה הנדון מדובר בניתוח פלסטי ולא בריאותי. עו"ד בלנד כפר בכך ואמר: "הניתוח הזה הוא לא ניתוח פלסטי. הניתוח הזה נמצא בסל שירותי הבריאות וזו הסיבה שפנינו לשב"ס. הסיבה שבכלל היא מועמדת לניתוח, כיוון שהוא כלול בסל הבריאות והחליטו שהוא ניתוח חיוני לאנשים שנכוו. זו לא החלטה שלי אלא של ועדת סל הבריאות".


סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103