הטלטלה הפוליטיתבקואליציה נשמו לרווחה לאחר שחברת הכנסת ג'ידא רינאווי-זועבי (מרצ) הודיעה ביום ראשון האחרון לראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, בתום פגישה עמו, כי היא חוזרת לקואליציה, שלושה ימים לאחר שהודיעה על פרישתה. בתמורה להישארותה בקואליציה, יקצו משרדי האוצר והבריאות כ-25 מיליון שקלים לטובת בתי החולים בנצרת.

בתגובה, ממשרד האוצר נמסר: "בעקבות פניות שהגיעו למשרד האוצר בחודש ינואר, בבקשה לחזק את מערכת הבריאות בעיר נצרת, ערך השר יחד עם מנכ״ל המשרד, בכירי אגף תקציבים וגורמים נוספים ב-23.2, פגישה עם גורמים בכירים מבתי החולים של העיר נצרת, בה פורטו האתגרים הייחודיים העומדים בפניהם והועלו מספר בקשות לשיפור הרפואה בעיר".

פגישת יאיר לפיד וג'ידא רינאוי זועבי (צילום: ללא)
פגישת יאיר לפיד וג'ידא רינאוי זועבי (צילום: ללא)

עוד נמסר כי "בעקבות המלצת הדרג המקצועי במשרד הוחלט כבר לפני כחודשיים להקצות תקציבים לטובת העניין והחלה עבודת מטה מואצת לאפיון מסלול התמיכה במערכת הבריאות בעיר. שר האוצר פועל רבות, מתוך שיקולים מקצועיים, על מנת לפתח ולחזק את שירותי הבריאות בכל רחבי הארץ, בדגש על פריפריה, ולראייה הגדיל השר את תקציב בתי החולים במאות מיליוני שקלים".

כזכור, בפגישה בין לפיד וזועבי לקחו חלק גם השר עיסאווי פריג' וכמה ראשי רשויות, בהם ראש עיריית נצרת, עלי סאלם. לאחר מכן עברו לפיד וזועבי לשוחח בארבע עיניים, והאווירה הוגדרה כחיובית. הכיוון שעליו מדברים בסביבתה של זועבי הוא כי היא תישאר בכנסת ותציג רשימת דרישות בתחום האזרחי.

ח״כ ג'ידא רינאוי זועבי אמרה: "אני באתי וצמחתי מהרשויות המקומיות הערביות עכשיו אני בכנסת כדי להיטיב עם החברה הערבית. אחרי לחץ עצום של ראשי הרשויות הערביות שהפנו אליי ושהם מבינים את המשמעות של הפרישה שלי מהקואליציה אני הסכמתי לשבת היום ובאתי איתם לשר לפיד ואני רוצה להגיד שאני מודעת ומבינה שהאלטרנטיבה לממשלה הזאת היא ששר המשטרה הבא יהיה בן גביר ואני רוצה למנוע את האלטרנטיבה הזאת".