המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר ספי מנדלוביץ, התייחס הבוקר (שלישי) לאירועי האלימות האחרונים כלפי צוותים רפואיים בבתי החולים ברחבי הארץ. במסגרת דיון של ועדה משותפת של ועדת הבריאות והוועדה לביטחון פנים, אמר כי בבתי החולים התרחשו אירועים חמורים, בהם רופאים אוימו ברצח: "היו מקרים בהם רופאים אויימו ברצח והוברחו מתוך בית החולים". 

עוד סיפר כי אחד המקרים נגמר באשפוז של רופא: "כתוצאה מהאיומים הוא סיים בחדר צנתורים בבוקר שלמחרת, בעקבות אירוע לבבי". 

כזכור, במהלך הימים האחרונים אירועו מספר אירועי אלימות שהופנה כלפי צוותים רפואיים בבתי החולים הדסה בירושלים, במרכז הרפואי לגליל בנהריה ובית החולים וולפסון בחולון. 

יו"ר ארגון רופאי המדינה, ד"ר זאב פלדמן, דרש בדיון סימון תלונות אלימות כנגד אנשי צוות רפואי כקטגוריה וקבע כי זו מגפה שצריך לרפא אותה.
"לאחר כל העשייה שהייתה עד עכשיו והרצון הטוב של הגורמים סביב השולחן, אנחנו במצב גרוע מאשר היינו בעבר. מתחילת השנה היו 110 מקרי תקיפה חמורה ואלימות פיזית ורק תוקף אחד יושב בבית הסוהר - אין מיצוי אפילו של הענישה", אמר פלדמן.

"כשאנחנו ברפואה לומדים על תופעה ומנסים למצוא לה מזור, אנחנו מחפשים קודם כל את הנתונים", הוסיף פלדמן. "גם בתופעת האלימות, פנינו בשם חוק חופש המידע גם למשטרה וגם למשרד המשפטים לקבל מידע על הסטטיסטיקה - כמה תלונות הוגשו על תקיפת צוות רפואי, כמה כתבי אישום ואיזו ענישה הייתה. רצינו לרכז את הנתונים ומסתבר שאין אפשרות לקבל את הנתונים, בטענה שהם לא יכולים לספק אותם כיוון שהתלונות האלו לא מסווגות, לא מסומנות בצורה נפרדת. אני דורש שיהיה סימון של תלונות אלימות כנגד אנשי צוות רפואי כקטגוריה - זו מגפה שצריך לרפא אותה. לא הגיוני שהפרעה של סדר ציבורי במגרש כדורגל תקבל מענה יותר טוב ומהיר מאשר פגיעה באנשי צוות רפואי".