אלוף (במיל׳) ח״כ יואב גלנט נאם היום (שלישי) במליאת הכנסת וקרא לערביי ישראל שלא לעשות טעות ולתקוף את הרוב היהודי בארץ על רקע לאומני: "המחירים שתשלמו יהיו כבדים מאד. אין לזה תקדים בעולם, אף פעם המיעוט לא תוקף את הרוב". לטענתו, הפשיעה הערבית, שבעבר התאפיינה בעיקר בסכסוכים פנימיים, הולכת ולובשת גוון לאומני: "מה שקרה ביממה האחרונה באוניברסיטאות בתל-אביב ובאר שבע, עם הנפת דגלי פלסטין, התעמתות עם חיילי צה"ל ושוטרים, חברי כנסת ערבים שמכים שוטרים, שר בממשלת ישראל שקרוא לוועדת חקירה נגד מדינת ישראל, כל הדברים האלה הם סכנה".

נאום גלנט במליאה

עוד הוסיף ואמר כי אם ערביי ישראל "יילכו שבי אחרי המנהיגות המתלהמת שלהם ואחרי ההסתה - אם יתגברו המקרים שבהם על רקע היותנו יהודים אנחנו מותקפים על ידי המיעוט הערבי, נגיע למצב של אין ברירה, ואין ברירה זה הנשק החזק ביותר שיש לעם היהודי."

"אל תטעו ביהודים, זה נכון שאנחנו עם סבלני, יותר סבלני מכל העמים האחרים, אבל אם תופעות כמו שקורות היום היו קורות בארה"ב, בקנדה, בצרפת, באנגליה, הדבר הזה לא היה מסתיים ללא עימותים פיזיים כולל ירי. אף מדינה דמוקרטית לא הייתה מאפשרת את זה", טען חבר הכנסת.

לקראת סוף דבריו ציין כי מצב שבו נשים יהודיות לא יכולות ללכת בבאר שבע הוא בלתי מתקבל על הדעת. "לא יהיה מצב שגובים פרוטקשן מיהודים והם לא מרימים את הראש, ששוחטים בקר בשטח. כל הדברים האלה שקורים עכשיו אלה תופעות קצרות טווח, מפני שיגיע הרגע ואתם תעברו את הקו האדום, וכשאתם תעברו את הקו האדום המחירים יהיו כבדים ביותר. אם הציבור הערבי ידע להעריך את מה שמדינת ישראל עושה למענו, אנחנו נכבד ונתמוך בזה, ונוביל לשגשוג ושיתוף פעולה".