עיר חדשה בישראל: שרת הפנים, איילת שקד, חתמה היום (שלישי) על שינוי מעמדה המוניציפאלי של מועצה מקומית חריש לעירייה. מספר תושבי חריש עומד כיום על כ-29 אלף, ובשלוש השנים הקרובות צפויה אוכלוסייתה לזנק לכ-60 אלף איש. בעוד כעשר שנים הצפי הוא שהמספר יהיה למעלה מ-100 אלף תושבים.

איילת שקד בוועידת לונדון. צילום: ג'רוזלם פוסט

"חריש היא פרויקט לאומי של הקמת עיר חדשה בישראל והיא מודל להקמת עיר יציבה בתוך עשור ולוקחת חלק משמעותי בהתמודדות עם משבר הדיור", ציינה השרה שקד, "ההקמה והפיתוח של חריש היו כרוכים בהתמודדות עם אתגרים ייחודיים של בניית עיר כמעט מאפס, הקמת השירותים העירוניים והכל תוך כדי קליטת עשרות אלפי תושבים חדשים. אלה אתגרים שעיר ותיקה לא נדרשת להתמודד איתם וחריש עמדה בהם בהצלחה".

מנכ"ל משרד הפנים, יאיר הירש, אמר: "התרשמתי מהמחויבות והמסירות של עובדי הרשות ונבחרי הציבור בהתמודדות שלהם עם אתגרי הפיתוח". יו"ר הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה בחריש, מושיק גולדשטיין, ציין עוד כי האצת הבנייה בחריש היא הפתרון הישים והמהיר לבעיית יוקר הדיור בכל מדינת ישראל.

ראש עיריית חריש יצחק קשת (מימין) ושרת הפנים איילת שקד (משמאל) (צילום: מור שקיפי לאטי)
ראש עיריית חריש יצחק קשת (מימין) ושרת הפנים איילת שקד (משמאל) (צילום: מור שקיפי לאטי)

ראש עיריית חריש, יצחק קשת, ציין כי מדובר בנקודת ציון חשובה בהיסטוריה של המקום. "ההכרזה החשובה על הפיכתה של חריש לעיר היא ההכרה הרשמית בהצלחת הפרויקט הלאומי הכל כך מיוחד הזה, של הקמת עיר חדשה בישראל. המלאה לא הסתיימה, תהליך הקמת העיר עדיין בעיצומו וחריש ממשיכה כל הזמן לצמוח ולגדול בקצב אדיר", מסר.

"אני מתחייב שהוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה חריש תנפיק היתר בנייה ליזמים תוך עשרה ימים לאחר שהגישו את התוכניות כנדרש", ציין גולדשטיין והוסיף: "בהינתן הנחייה ממשלתית להאצת הבנייה ולקדם שתי שכונות חדשות – הטרפז וחריש ב', בהיקף של כ-2,000 יחידות דיור נתכנס מספר פעמים בחודש לצורך הנפקת היתרי בנייה וזאת, במטרה לחזק את חריש כעיר מובילה בארץ וכמרכז עירוני בשרון הצפוני".

שקד ויו''ר הוועדה המיוחדת  לתכנון ובנייה מושיק גולדשטיין (צילום: הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה חריש)
שקד ויו''ר הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה מושיק גולדשטיין (צילום: הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה חריש)