ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים הודיע היום (שלישי) על צעדי מחאה חדשה בבתי הספר, כחלק מסכסוך העבודה עליו הכריז. בין הצעדים: איסור על קיום פעילות לאחר סיום יום העבודה, לא לקיים מועצות פדגוגיות, אין לתת ציונים או להקליד אותם במערכת בית הספר ואין לחלק תעודות בסיום שנת הלימודים.

הצעדים הנוספים עליהם הכריז ארגון המורים הם איסור על השתתפות במסיבות וטקסים וכן קיום פעילות עם משרד החינוך או השתתפות בהשתלמות "מכל סוג שהוא של המפמ"רים ו/או המדריכים".

"חברים זכרו, עתידנו המקצועי והכלכלי תלוי בהצלחת המאבק. איחוד השורות ומשמעת ארגונית הם ערובה להצלחה", כתב יו"ר הארגון רן ארז במכתב שהפיץ למורים. את המכתב שלח ארז ליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, ראשי הרשתות, חברי ההנהלה של ארגון המורים ומזכירי הסניפים. 

בתגובה לדברים, שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, הורתה לגורמי המקצוע במשרד החינוך להגיש לאלתר צווי מניעה לבית הדין הארצי לעבודה כנגד ארגון המורים. שרת החינוך הדגישה: ״הימים שבהם מערכת החינוך הייתה נתונה לקפריזות של בן אדם אחד שמוביל תרבות של שקר - נגמרו. לא ניתן יותר לאף אחד לעצור את מערכת החינוך מלהתקדם".

גם בהנהגת ההורים הארצית מתחו ביקורת על ארגון המורים. "רן ארז הופך את הילדים לשק החבטות כנגד הרפורמה. צעדים שהינם בלתי מידתיים, פראיים שגובלים בהתעללות בילדים ללא קשר למהות הרפורמה", תקפו.

עוד ציינו: "העיצומים שהכריז עליהם פוגעים בראש ובראשונה בילדים שמסיימים תיכון ומונעים מהם לצאת לטיולים ולקבל תעודות סיום אחרי שנתיים של קורונה. מבחינתנו, זוהי שביתה איטלקית לא חוקית ואנו דורשים ממשרד החינוך להוציא צו מניעה כנגד הארגון".