דבריו של ראש ישיבת מצפה רמון ואיש מפלגת נעם, הרב צבי קוסטינר, שפורסמו בכאן 11 כאשר הוא נואם בפני תלמידי הישיבה ותוקף את הקהילה הלהט"בית בצורה חריפה עוררו סערה גדולה. חבר הכנסת ויושב ראש סיעת כחול לבן, איתן גינזבורג, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לדבריו: "אמירות מאוד קשות, מסוכנות נגד אזרחים על רקע נטייה מינית. הזוי שהדברים האלה נאמרים באופן פומבי, הוא מכוון את הדברים כלפיי, אני הרשע, המשוגע, המטורף".

לדבריו, "הדברים עושים נזק ליהדות, לציבור המאמין ולחברה הישראלית. חוסר ההכלה בלתי נסבל. אנו נמשיך לקדם את השוויון והסבלנות, בחודש הבאה נצעד בגאווה ברחבי הארץ כי אנו עדיין אזרחים מופלים. צר לי שדמות חינוכית מתבטא בצורה כל כך נמוכה, אלה דברים קשים מאוד. מהדברים הקשים ששמענו בציבוריות הישראלית". 

"אני מתבייש באדם הזה, לא מכיר אותו, אך הוא מעז לומר דברים כאלה? מה יש עוד לומר? מה אני אמור להגיד לילדים שלי שצריכים למלא את הטופס של הורה 1 והורה 2? מה הבעיה בזה? החברה שלנו מגוונת, יש סוגים שונים של משפחות. בחו"ל כתוב parent 1 ו-2. זה לא העניין של הורה 1 הורה 2 אני היום לא שווה זכויות אליך בן ואליך אריה, אנחנו מבקשים שיכירו בנו כשוויי זכויות במדינה ישראל. אני מתבייש בדברים שהוא אמר. גם ראש עיריית מצפה רמון התבטא נגד הקהילה הגאה. אנחנו כאן ולא יחזירו אותנו לארון", הוסיף.

בהמשך, התייחס להעברת חוק "ממדים ללימודים" בכנסת ואמר:  "רצינו לאורך כל הדרך להעביר את החוק. זה מה שהיה חשוב לנו, ולנסות להפריד את הפוליטיקה ולעזוב את החלק של אופוזיציה קואליציה כשמדובר בחיילים. היינו מול סיטואציה שבה יש גחמות לאופוזיציה ותנאים בלתי אפשריים ולא נכונים, יכול להיות שהייתה אופציה להעביר בתמיכת האופוזיציה, אך במצב שיש חשש שזה לא יעבור, היה צריך פשרה".

"אני שמח שהיא התקבלה. הייתי מעדיף להיות בממשלה רחבה, אך מהרגע שבו סלמן עזבה את הקואליציה ואנו בסיטואציה מורכבת, ידענו שאנו נכנסים לסיטואציה מורכבת. גם סילמן היא זו שערערה את יציבות הקואליציה, היא הייתה האבן הראשונה. יש לנו מחויבות כלפי לוחמי וחיילי צה"ל, שמח שהעקרונות נשמרו. אתמול הוכחנו שאנו אולי מתפשרים אך לא על החיילים. עדיין יש ממשלה מתפקדת. מברך את בני גנץ על היוזמה", הוסיף. 

הצעת הפשרה של שר הביטחון גנץ (צילום: ערוץ כנסת)

בהמשך התייחס לדבריה של ח"כ מירי רגב שנחשפו בוואלה! בהם נשמעה אומרת "אין לנו כאבי בטן על חיילים, על נשים מוכות או מקרי אונס", ואמר: " אני לא חושב שפוליטיקה הקטנה וכאבי הבטן כמו שתיארה זו הדרך. חבל לשמוע אמירות כאלה שאחרי זה בתירוצים 'יצא מהקשרו או לא יצא מהקשרו'. גם כשיש מחלוקות פוליטיות, יש חוקים ספציפיים שעליהם לא עושים פוליטיקה".

בסיום ח"כ גינזבורג הצהיר כי היישוב חומש יפונה, וטען כי "היא לא יכולה להיות שם לפי חוק ההתנתקות. אנו לא נעבור על החוק. חומש פונתה עשרות פעמים. אני לא מציע לאף צד של הקואליציה לאתגר בשיקולי ביטחון. כולם צריכים לדעת שאנו צריכים לפעול על פי חוק, ההיגיון הבריא והעיקרון הביטחוני". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm