טקסס מנסה להתחיל ולעכל את טבח שהתרחש במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) בבית ספר יסודי, בו נרצחו 19 תלמידים ומורה. סבתו של אחד מתלמידי בית הספר, שניצל בנס, אמרה בראיון לערוץ KENS 5 כי הוא סיפר לה שהיריות, שהתרחשו בכיתתו, "נשמעו כמו זיקוקים". היא הוסיפה כי נכדה נורה ונפצע ברגלו, ואף הספיק להצטלם עם השוטרים שחילצו אותו. "הכדור לא עבר דרך שום עצם ואנחנו מקווים שלא נגרם לו נזק עצבי", הוסיפה. 

"היה לנו מזל, בניגוד למשפחות אחרות", הוסיפה בראיון", אנחנו מתפללים עבור כל הילדים שחייהם נלקחו על ידי הרוצח הזה, שלקח גם את חייה של מורה". סבתו של הפצוע, ששמה לא פורסם, תיארה את הרגעים הראשונים לאחר היוודע אירוע הירי: "זה הרגיש כמו להיות בערפל. הלכתי למרכז האזרחי ובדרכי לשם עידכנתי את בתי על הירי בבית הספר. היא נסעה לשם, ובשיחה הבאה שלנו סיפרה כי הוא נפצע". 

הטבח בבית הספר בטקסס (צילום: REUTERS/Marco Bello)
הטבח בבית הספר בטקסס (צילום: REUTERS/Marco Bello)

כאמור, הירי התרחש בעיירה אוואלדה, הנמצאת כמאה קילומטרים מערבית לסן אנטוניו, ומתגוררים בה כ-16 אלף תושבים. "זו עיירה קטנה, ונתאושש מהאירוע", אמרה, "זה יקרב אותנו אחד לשני, ואני רק מתפללת עבור כולם. שמחה כל כך שהנכד שלי בסדר".

דרק גונזלס, שאחיינו לומדים בבית הספר, הוסיף בראיון לרשת CBS: "הם סיפרו לי כי שמעו צעקות, ומיד אחר כך - שתיקה רועמת". הוא ציין כי "עם הישמע היריות הראשונות, הייתי בדרכי לארוחת הצהריים. נסעתי מיד לכיוון  מקור הירי וראיתי תלמידים יוצאים מהבניין כשהם בוכים וצורחים". 

מהחקירה הראשונית עולה, כי היורה הוא סלבדור ראמוס, צעיר כבן 18, אשר ירה לוות בסבתו לפני שריסק את מכוניתו מחוץ לבית הספר. בהמשך, הוא יצא ממנה ונכנס למוסד החינוכי, כשהוא מחזיק בשני רובי סער שקנה לאחרונה, ביום הולדתו ה-18.