המהפכה ברישוי עסקים: שרת הפנים איילת שקד חתמה היום (רביעי) על צו רישוי עסקים שייתן הקלה רגולטורית משמעותית למשק. התיקון לצו מכיל שורה של הקלות ביחס ל-40 פריטים שישפיעו על כ-36 אלף בתי עסקים וייחסכו להם מאות מיליוני שקלים. התיקון עוסק בנושא הייבוא, ייצור המזון, הפנאי, מסגרת הזמנים וברישיונות המיותרים.

בתוך כך, השינויים שייכנסו לתוקף הם מחיקת פריטים מהתוספת לצו, כך שחלק מהעסקים לא ידרשו להוציא אישור, עדכון תוקף הרישיון של חלק מפריטי רישוי, כך שיוארך הרישיון למועד מאוחר מהקבוע כיום בתוספת לצו, עדכון תיאורי העסקים טעוני הרישוי, כך שעסקים שרק החל מגודל מסוים יהיה טעוני רישוי. שינויים נוספים יכללו עדכון מסלולי הרישוי וסיווגם למסלול מקל יותר ומחיקת מסלולי רישוי לא רלוונטיים של פריטי רישוי.

במקביל, התיקון ישפיע על הורדת רישיונות העסק בייבוא, הורדת רישיונות עסק בייצור המזון לעסקים קטנים, הורדת דרישות המשטרה למסעדות ובתי קפה, ביטול רישיונות מיותרים והארכת תוקף רישיונות לבריכות, בתי מלון, דיסקוטקים ואיטליזים. 

איילת שקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איילת שקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שרת הפנים, איילת שקד מסרה: "חתמתי היום בהתרגשות רבה על צו היסטורי המבטל באבחה אחת הרבה רשיונות עסק מיותרים.
בזכות הצו הזה, הרבה מאוד רשיונות עסק קטנים ובינוניים יכולים לנשום היום לרווחה ולהפסיק להאנק תחת גלגלי הבירוקרטיה של הרשות המקומית. ביחד עם סגן השר, ח״כ אביר קארה עשינו את הבלתי יאמן והשלמנו את המהפכה ברישוי עסקים במהירות שיא. זו בשורה ענקית למגזר העסקי בישראל!”.

סגן השר, ח"כ אביר קארה מסר: ״בעלי עסקים בישראל התרגלו לתהליך רישוי מנופח ויקר שאין לו אח ורע בעולם. מהיום התהליך יהיה קל, זול והגיוני יותר לעשרות אלפי עסקים. עם הקמת הממשלה החלטנו לרסק את הבירוקרטיה המיותרת ולאפשר לבעלי העסקים להשקיע בצמיחה ובעובדים במקום להשקיע בבירוקרטיה ובטפסים. השלמת הרפורמה היום היא ניצחון אדיר שגם תתרום רבות להורדת יוקר המחיה".

"אני מודה לחברתי שרת הפנים על העבודה המקצועית והמהירה ולראש הממשלה על הרוח הגבית לרפורמות חסרות התקדים אותן אנו מובילים בימים אלה לפתיחת השווקים לתחרות בריאה ולהורדת רגולציה מיותרת״, הוסיף.