בפני כל זוג העומד לקראת הליך גירושין, עומדת האפשרות לקיים הליכי גירושין בהסכמה, להגיע להסכם שיסדיר בין בני הזוג את כל הנושאים המהותיים בחייהם המשותפים עד כה. מדובר בהליך שעשוי לקצר עבור בני הזוג את פרק הפרידה בחייהם, ובו בזמן גם יאפשר להם לחסוך בהוצאות ההליך ולהתגרש בצורה נעימה. מהו הסכם גירושין? מהם יתרונותיו ומתי מקבל ההסכם תוקף משפטי? כל מה שצריך לדעת על הסכמי גירושין בשורות שלפניכם.

מהו הסכם גירושין?
זהו למעשה הסכם עם תוקף משפטי שעוסק בכל הנושאים הקשורים בחייהם המשותפים של בני הזוג: אופן חלוקת הרכוש המשותף, הסדרי שהות עם הילדים, אופן הטיפול והקשר עם עםילדיהם המשותפים של בני הזוג, קביעת גובה דמי המזונות (ילדים ואישה) ונושאים נוספים הקשורים לאופן בו בני הזוג מעוניינים לסיים את הפרק המשותף של חייהם.

לראות את הטוב
הליכי גירושין בהסכמה המיושמים באמצעות הכנסתהסכמי גירושין בין בני הזוג, מאפשרים לכל אחד מהצדדים המעורבים בהליך, ליהנות ממגוון רחב של יתרונות אשר נועדו בין היתר לשמור על היציבות המשפחתית והפחתת הסכסוך והפגיעה בילדים גם לאחר פירוק התא המשפחתי וסיום חיי הנישואין של בני הזוג. 

ההסכם בין בני הזוג מייתר למעשה את כל נושא ההתדיינות בבתי המשפט (הרבניים והאזרחיים כאחד) ועל כן הוא מהיר יותר וזול יותר מהליכי הגירושין המתנהלים באמצעות ערכאות משפטיות הנידונות בבתי הדין הרבניים ו/או בתי הדין האזרחיים לענייני משפחה. בניסיון להגיע להסכם המקובל על הצדדים, מתנהלת התדיינות באופן הדדי ומשותף, וזאת באמצעות עורך דין לענייני משפחה המתמחה בניסוח הסכמי גירושין.

כל אחד מבני הזוג רשאי לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בנושא, ובאמצעות הליך התדיינות בין הצדדים, מגובש בסופו של דבר הסכם אותו נדרשים בני הזוג להציג בפני בתי הדין לענייני משפחה או בתי הדין הרבניים, וזאת לצרכי קבלת תוקף משפטי להסכם.

הסכם גירושין הוא למעשה דרך אופטימאלית לסיים את החיים המשותפים בין בני הזוג ולחתום את הפרק הזה ביניהם. ההדדיות בקשב לכל אחד מהצדדים נועד לשמור על יחסים הוגנים ביניהם בכל הנוגע לגידול הילדים המשותפים לאחר פירוק התא המשפטי. בסופו של יום, גם העובדה שהסכמי הגירושין מאפשרים לבני הזוג לחסוך מזמנם וכספם בכל הנוגע לניהול ההליך, מאפשרת להם לסיים את הפרק המשותף של חייהם על הצד המהיר, הנוח והחסכוני ביותר.

עורכת הדין איריס מורנו (צילום: דורון לצטר)
עורכת הדין איריס מורנו (צילום: דורון לצטר)

אודות עורכת הדין איריס מורנו 
עורכת הדין איריס מורנו מתמחה בתחומי דיני משפחה, ירושה וחדלות הפירעון. היא בעלת תואר ראשון במשפטים ומוסמכת כעו”ד משנת 2010. לעורכת הדין מורנו תואר ראשון נוסף במדעי החברה וכן, היא בעלת הסמכה כמגשרת., מזה כ-12 שנים, מנהלת היא משרד פעיל ומשגשג, אשר שמו הולך לפניו.

עורכת הדין מורנו מעניקה לכל לקוח ייעוץ וייצוג משפטי מסור ומקצועי, תוך חתירה לתוצאה המשפטית האופטימאלית ולשביעות רצונו של הלקוח. ניסיונה המקצועי רב השנים, לצד היחס האישי, הופכים את משרדה של עורכת הדין איריס מורנו לאחד הטובים בתחומו.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

לביקור באתר של עו"ד איריס מורנו לחצו כאן

ליצירת קשר עם עו"ד איריס מורנו שלחו וואטסאפ