הסערה במשפט נתניהו: עורך הדין משה גלעד, שופט בדימוס בבית המשפט המחוזי, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג על ההתפתחויות האחרונות בדיונים בתיק 4000. בראשית הריאיון ב-103FM, הוא התייחס לאמירה שהשמיעו השופטים, על הבעייתיות לדבריהם בבקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום נגד ראש הממשלה לשעבר. "המשמעות של הדבר הזה היא פשוטה - השופטים מרגישים שנוצר חלל ראייתי. במצב הקיים, כנראה שהם מרגישים שהספק הוא בולט ויהיה להם קשה להכריע", הסביר, "יש שופטים שיגידו, 'אין ספק, לא אכפת לנו, צריך לזכות', אבל הם לא".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

הוא נשאל האם האמירה הזו מלמדת תיק 4000 קיבל מכה מאוד משמעותית, והשיב: "אכן כך. במקרה רגיל, ובעבר, אף שופט לא יאמר שום דבר. זה ספק שמכריע, 'לא הבאת – תודה רבה', ואם אתה מתקן באמצע – יש בעיה. הם אומרים, 'בואו, יש לכם דעה שונה, קרתה לכם תקלה גדולה? תנסו לתקן'". עורך הדין המשיך והשווה את ההתרחשות לכד מקרמיקה - שנשבר: "אפשר להדביק אותו – אבל הסדקים נשארים".

תיק 4000 בקריסה?
"לא הייתי משתמש במילים כל כך פומפוזיות כמו קריסה. תיק 4000 מתקרב לאותו שלב שבו יגידו השופטים, 'יש לנו ספק בכך שהמדינה הוכיחה מעבר לספק סביר, וזה מספיק'. עצם העובדה שבשלב כה מאוחר נדרשת מדינת ישראל לתקן כתב אישום של ראש ממשלה בשלב הזה, לדעתי זה דבר שמוכיח שבנקודה הזו – מצבם חלש. גם אם יתקנו – הסדקים נשארים".

"אני הייתי בדעה שהסעיף החזק ביותר שיש למדינה הוא הסיפור עם מילצ'ן", סיכם, "לדעתי, הסיפורים הנוספים עם מוזס ואלוביץ', בעייתיים מלכתחילה. לא פשוט להרשיע ראש ממשלה, כולם שווים בפני החוק". 

סייע בהכנת הידיעה: מאור ראטה, 103fm