ארגון חמאס שיגר היום (חמישי) איום מפורש כלפי ישראל, וטען כי היא מסתכנת ב"פרוץ במלחמה נוספת", זאת במידה ומצעד הדגלים יעבור בשטחי העיר העתיקה ביום ראשון. בסאם נעים, ראש המחלקה לפוליטיקה ויחסי החוץ בארגון, דחק בגורמים הבינלאומיים ללחוץ על ישראל לשנות את מסלול הצעדה, שאמורה לעבור בשער שכם.

ימים לפני מצעד הדגלים בירושלים: האיום של נסראללה על ישראל

"אני מצפה שחמאס ושאר הפלגים (הצבאיים) יהיו מוכנים לעשות כל שביכולתם כדי למנוע את קיום האירוע הזה, ללא כל קשר לעלות עבורנו", אמר בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס. הוא הוסיף כי "ההחלטה נמצאת כעת בידי הישראלים והקהילה הבינלאומית. הם יכולים להימנע ממלחמה ומהסלמה ביטחונית, במידה ויפסיקו את המצעד הזה". 

מצעד הדגלים, ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

כזכור, מצעד הדגלים שהתרחש במאי בשנה שעברה, לווה בירי רקטות מסיבי לעבר אזור ירושלים, ובהמשך גם לאזורים נוספים ברחבי הארץ. מבצע "שומר החומות" שהחל אז, נמשך 11 ימים, במהלכם נורו אלפי רקטות לאזורים נרחבים בישראל. "מי אמר שהתגובה תגיע רק מרצועת עזה? אולי יהיו לנו מחבלים מתאבדים בשטחי ירושלים. אני לא יודע, זה לא הוזמן מאיתנו", הוסיף, תוך שהוא מזכיר את פיגועי הטרור שהתרחשו בחודשיים האחרונים בישראל, וגבו את חייהם של 19 בני אדם. "הקרב לא מתנהל מול חמאס לבדו, אלא מול העם הפלסטיני", הסביר הבכיר. 

מארגני מצעד הדגלים טוענים מצידם כי הצעדה עברה באזור שער שכם בשנים הקודמות, כך שהיא מהווה חלק מה"סטטוס קוו" בעיר. עם זאת, נעים אמר כי "חמאס הופך אסרטיבי יותר ויותר, ולעולם לא יקבל חשיבה כזו". הוא סיכם: "אפשר לבטל את הצעדה הזו, היא אירוע פוליטי ואין לה כל קשר לדת".