ארצות הברית הודיעה הלילה (בין שישי לשבת) כי החליטה להטיל סנקציות נוספות על שני בנקים רוסיים, חברה מקוריאה הצפונית ואדם נוסף, אשר הואשמו בתמיכה בתוכנית לייצור נשק להשמדה המונית של קוריאה הצפונית. הסנקציות הוטלו כחלק מהניסיון האמריקאי להגביר את הלחץ על קוריאה הצפונית לאחר הניסויים שביצעה בשיגור טילים בליסטיים.

הסנקציות מגיעות יממה לאחר שרוסיה וסין הטילו וטו במועצת הביטחון של האו"ם על הצעת ארה"ב להטיל סנקציות נרחבות על קוריאה הצפונית. הווטו הוכרז למרות טענת ארצות הברית כי קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי בטיל בליסטי בין יבשתי וסימנים נוספים, לפיהם בפיונגיאנג מתכננים לבצע ניסוי גרעיני ראשון מאז 2017.

בהצהרת משרד האוצר האמריקאי נמסר כי האדם הפרטי עליו הוטלו הסנקציות הוא ג'ונג יונג נאם, נציגה בבלארוס של ארגון הכפוף לאקדמיה השנייה למדעי הטבע של קוריאה הצפונית. לטענת וושינגטון, יונג נאם תמך בארגונים הקשורים לפיתוח טילים בליסטיים.

"ארצות הברית תמשיך לאכוף וליישם את הסנקציות הקיימות, תוך שהיא תדחוף את קוריאה הצפונית לחזור לדרך דיפלומטית. עליהם לנטוש את המרדף אחרי נשק להשמדה המונית וטילים בליסטיים", מסר סגן שר האוצר לענייני טרור ומודיעין פיננסי האמריקאי בריאן נלסון. 

בתוך כך, ארה"ב ושותפותיה יפן וקוריאה הדרומית פרסמו הצהרה לפיה קוריאה הצפונית "הגדילה באופן משמעותי את קצב והיקף השיגורים של טילים בליסטיים מאז ספטמבר".