מחאתם של הרופאים המתמחים נגד המשמרות האינסופיות המתישות הגיעה גם אל עירו של ראש הממשלה נפתלי בנט. אמש הפגינו חברי ארגון הרופאים המתמחים "מרשם" מול ביתו של בנט, בצומת הרחובות עקיבא והאלה ברעננה.

"יש לראש הממשלה הזדמנות להסתכל לנו בעיניים לפני שמתקבלות ההחלטות הסופיות", אומרים בארגון. "תורנויות של 26 שעות הן לא גזירת גורל. הפשע הזה הוא מעשה ידי אדם. 'פייק קיצור' תורנויות ל־21 שעות רק בפריפריה, רק במחלקות פנימיות, הוא תעלול עלוב, מעשה ידי 'המדינה', האוצר והר"י, שישפיע בקושי על 3% מהמתמחות ומהמתמחים בישראל. מנגד, יש היתר שקובע שהתורנויות יקוצרו ל־16 ועוד שעתיים במידת הצורך, ויש לו תוקף של חוק. אז שיתכבד ראש הממשלה להורות למדינה למלא אחר החוק".

יש להזכיר כי היום אמורה להימסר לבית הדין החלטת המדינה בעניין קיצור משך התורנויות, לאחר ששרת הכלכלה אורנה ברביבאי שלחה בסוף השבוע מכתב ליועמ"שית עו"ד גלי בהרב מיארה, שבו הבהירה כי אין בכוונתה לשנות את ההיתר.

במכתב ששלחה ברביבאי נכתב: "המתמחים ברפואה מהווים את דור העתיד של מערכת הבריאות בישראל, והם הבסיס לשמירה על בריאות הציבור. לפיכך, אני רואה חשיבות עליונה בשמירה על תנאי העסקתם, וראיתי חובה להידרש לבריאותם ולשעות עבודתם המרובות הנוהגות כיום תוך התייחסות לשיקולי הצרכים החיוניים של ציבור המטופלים ושל מערכת הבריאות".

ברביבאי הוסיפה: "אבקש כי תסייעי בידי הממשלה ליישם את המדיניות שהותוותה כבר בחודש אוקטובר 2021 על ידיי ועל ידי שר הבריאות ושר האוצר, כל אחד בהתאם לתחום אחריותו". לסיכום הדגישה: "האמור לעיל משקף גם את עמדתו של שר הבריאות".