עשרות עובדות ועובדים במקצוע ההוראה קיימו שלשום משמרות מחאה מול ביתם של ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון. במהלך ההפגנות יצאה שרת החינוך לשוחח עם המפגינים ואמרה להם: "אנחנו מדברים על אופק התפתחותי בתוך מערכת החינוך. זאת אומרת, שהשכר לא יישאר סטטי. מורה שנכנס למערכת, יידע שהוא יוכל לשדרג את השכר שלו במהלך השנים ולפרנס את עצמו בכבוד".

בהסתדרות המורים קוראים לראשי המפלגות בכנסת להתערב במשבר, על מנת שהמערכת תוכל להיערך כנדרש ולפתוח את שנת הלימודים הבאה כסדרה. משמרות המחאה התקיימו לקראת ההפגנה הגדולה שתיערך מחר בכיכר המוזיאון בתל אביב. המורים מוחים על הסחבת שיוצרים לדבריהם "נערי האוצר". לדבריהם מדובר בסחבת "שמביאה לקריסת מערכת החינוך ותגרום לשיבושים קשים בפתיחת שנת הלימודים הקרבה".

הסתדרות המורים הודיעה כי הלימודים יסתיימו מחר ב־13:00, וכעבור חמש שעות תחל ההפגנה בתל אביב. בהסתדרות המורים הדגישו כי ההשבתה כוללת את כל מוסדות החינוך - כולל גני ילדים והחינוך המיוחד - כדי לאפשר לכל עובדי ההוראה להגיע להפגנה. המחאה לא כוללת את עובדי ארגון המורים, ועובדיו לא צפויים להשתתף בה. בהודעת הסתדרות המורים על השביתה החלקית נכתב: "מורות, גננות ומנהלות אומרות די לשכר עלוב. זו הפגנת מחאה להצלת מערכת החינוך מקריסה".

מזכ''לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, במחאת עובדי ההוראה (צילום: אבשלום ששוני)
מזכ''לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, במחאת עובדי ההוראה (צילום: אבשלום ששוני)

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד כתבה לעובדי ההוראה לקראת ההפגנה: "השלכות התנהלות זו של האוצר לא פחות ממזעזעות. עובדי הוראה רבים כבר עזבו את המערכת ועוד רבים מתכוונים לעשות כך בסוף השנה הנוכחית. בואו לצעוק בקול ברור: די להרס מערכת החינוך. די לפגיעה בעובדות הוראה ובעובדי הוראה".

במקביל יו"ר ארגון המורים העל־יסודיים רן ארז נענה לבקשת יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, והודיע על ביטול העיצומים שהיו אמורים לשבש את אירועי סיום שנת הלימודים, ובכללם כתיבת תעודות וחלוקתן והשתתפות במסיבות סיום ובטקסים. ביבס פנה לארז וביקש ממנו לבטל את העיצומים שעליהם הכריז, המשבשים את סיום שנת הלימודים, כדי למנוע פגיעה בתלמידים ולהיות קשובים לצרכיהם.

ביבס ציין כי מאבק המורים לקבלת שכר הגון הוא מוצדק, נכון וראוי. לדבריו, הגיע הזמן שמשרדי הממשלה ייענו לדרישת הארגון להתחיל במשא ומתן מיידי על הסכמי השכר, שתוקפם פג כבר לפני מספר חודשים. בהודעה שפרסם כתב כי "מרכז השלטון המקומי תומך במאבקם הצודק של המורים לטיפול שורש יסודי במעמדם, תנאי העסקתם ושכרם, באופן שיהא ראוי למלאכת הקודש שבה הם עוסקים – חינוך ילדינו".