משרד ההגנה הרוסי הודיע אתמול על השלמת ההשתלטות על העיירה האסטרטגית לימאן במזרח אוקראינה, בעוד קרבות קשים מתנהלים בעיר דונייצק. שני הצדדים מנסים לרשום הישגים במערכה העקובה מדם על הדונבאס.

דובר משרד ההגנה במוסקבה מייג'ור גנרל איגור קונשנקוב הכריז אתמול כי כוחות של הצבא הרוסי ושל המחוז הבדלני של דונייצק "שחררו את העיר לימאן מהלאומנים האוקראינים".

העיירה שבצפון מחוז דונייצק, שבה מתגוררים 20 אלף תושבים, נחשבת לנקודה אסטרטגית עבור הרוסים, שמנסים להתקדם לעבר הערים סלוביאנסק וקראמאטורסק – שעדיין נמצאות תחת שליטה אוקראינית.

במקביל, דווח על קרבות רחוב מטווח קצר בין הכוחות בעיר דונייצק שבמחוז לוהאנסק. ראש המחוז מטעם אוקראינה סרחי חיידאי ציין כי הרוסים הצליחו להשתלט על מלון מיר, אולם בניין הממשל העירוני עדיין תחת שליטה אוקראינית. "הרוסים ספגו אבידות קשות, אבל עדיין לא הצלחנו לסלק אותם מהמלון", טען חיידאי, שהבהיר כי העיר עדיין אינה מנותקת מקווי האספקה האוקראיניים: "יש חיבור מלא עם העיר".

על פי הדוח היומי של המודיעין הצבאי הבריטי, הרוסים צפויים לנצל את ההשתלטות על לימאן כדי לחצות בימים הקרובים את נהר סוורסקי דונץ שחוצה את הדונבאס. "ראש גשר ליד לימאן יספק לרוסיה יתרון בשלב האפשרי הבא של המערכה בדונבאס, כאשר היא צפויה לנסות ולהתקדם לעבר הערים המרכזיות שתחת שליטת האוקראינים, סלוביאנסק וקראמאטורסק", נמסר.

בתוך כך, אתמול שוחח נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, וכן עם קנצלר גרמניה אולף שולץ. הוא טען כי המשא ומתן נמצא בהקפאה "באשמת קייב", וציין כי הצד הרוסי "פתוח לחידוש הדיאלוג". הוא גם הזהיר מפני המשך משלוחי הנשק המערביים לאוקראינה, שכן הדבר יכול להוביל "לערעור נוסף של המצב ולהחרפה של המשבר ההומניטרי".

על אף אמירתו של פוטין, עדיין לא ברור אם המשא ומתן יתחדש בקרוב. דובר הפנטגון ג'ון קירבי ציין ביום שישי כי "לא נראית תקווה כלשהי לשיחות כעת. פוטין לא הראה נכונות בסוג כלשהו של התקדמות בנתיב דיפלומטי".

מנגד, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הבהיר כי ארצו מכירה בכך שיש צורך לקיים שיחות עם פוטין כדי לסיים את המלחמה, אולם האשים כי במוסקבה לא מעוניינים במשא ומתן.