הרב גרשון אדלשטיין, ממנהיגי הציבור החרדי, התבטא אמש (שבת) נגד מצעד הדגלים שייערך היום בירושלים. הרב שנחשב לסמכות הרוחנית העליונה של סיעת "דגל התורה", אחת משתי הסיעות המרכיבות את יהדות-התורה, תהה בפני ארבעת חברי הכנסת של המפלגה האם הם "לא מבינים שזה מיותר ומסוכן?".

לפי מקור נוסף שנכח בפגישה, הרב אף התעניין האם ניתן לשכנע יהודים להימנע מהעלייה להר הבית בטענה שזה התגרות באומות, אבל הח"כים השיבו כי זה לא יעזור.

הדיון אצל הרב אדלשטיין עסק בעיקר בעניינים פוליטיים, ומדובר בהתכנסות ראשונה מאז פטירת הרב חיים קניבסקי, מנהיג הזרם הליטאי הקודם שהלך לעולמו. במהלך המפגש דיבר הרב אדלשטיין בן ה-98 בעיקר סביב התנגדותו לקיום בחירות אם הממשלה הנוכחית לא תמלא את ימיה, והדגיש את הצורך בהקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, בניגוד לעמדתו של נתניהו ומפלגתו.

הפרות סדר בהר הבית, צילום: דוברות המשטרה

מלשכת יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, נמסר בתגובה כי "הדברים לא נאמרו ואין בכוונתי להתייחס למפגשים אצל גדולי התורה, בדיוק כפי שנהגתי בכל שנותיי".

כ-3,000 שוטרים ולוחמי מג"ב יאבטחו את המצעד שיעבור במרכז ירושלים, דרך שער שכם ורחוב הגיא. כמו כן, שלוש פלוגות מילואים של מג"ב גויסו ומערך המילואים נכנס לכוננות מידית. הכוחות החלו להיפרס בבירה כבר אתמול ואבטחו שורה של אירועים לציון יום ירושלים, בהם מסיבות לילה לבן והילולת שמואל הנביא.

כמה עשרות יהודים עלו הבוקר להר הבית. מוקדם יותר כמה עשרות פלסטינים התבצרו באחד המסגדים והחלו ליידות חפצים לעבר כוחות המשטרה, שפיזרו את המתפרעים והרחיקו אותם ממסלול העלייה של היהודים להר. כמה פלסטיניות עומדות ברחבה וקוראות קריאות מחאה נגד העולים, ונרשם גם ירי זיקוקים.