על רקע האיומים הקשים מצד חמאס נגד ממשלת ישראל במידה וזאת תקיים את מצעד הדגלים המסורתי של יום ירושלים, שוחח גדי נס ברדיו צפון 104.5fm עם יו"ר סיעת מרצ בכנסת ח"כ מיכל רוזין, אשר הביעה את דעתה בנושא.

לדבריה, "הממשלה ממש לא הייתה חייבת לאשר את האירוע, אני חושבת שההחלטה היא בעייתית. קודם כל אני לא נגד יום ירושלים ולחגוג את בירת ישראל, אבל אני נגד העובדה שהמצעד הזה הפך בשנים האחרונות למצעד לאומני שמשדר אלימות ובריונות. מצעד שבגללו בעלי החנויות צריכים לסגור ולהפסיד יום עבודה. שבגללו יש פגיעה ברכוש ובאנשים. כל הדברים האלה לא מקובלים עליי".



"אם יש שוליים, המשטרה צריכה לעצור אותם - דבר שלא קורה בדרך כלל, כי לצערי היא לרוב עומדת בצד וצופה בדברים. אני הייתי רוצה לראות שמכל הכיוונים חוגגים את ירושלים - יהודים, ערבים, דתיים וחילונים. לצערי, זה לא המצב. המצעד הוא מצעד של קבוצה מצומצמת מאוד בחברה הישראלית שמסמלת משהו לאומני מאוד ולא מסר של אחדות. הסיפור הזה של ירושלים מאוחדת הוא יפה מאוד, אבל השיח הזה הוא בעיקר לאומני", הוסיפה הח"כית.  

 

בהמשך אמרה: "אני חושבת שהשר לביטחון הפנים בר לב טעה כשהמליץ לראש ממשלה בנט לקיים את המצעד השנה. אפשר לחגוג בירושלים המערבית ולהגיע אפילו לכותל, אבל לא חייבים לעבור דרך האזור המוסלמי ולייצר את כל הפרובוקציות האלו".

רוזין טענה כי מדובר בפחדנות, "אין פה אומץ מנהיגותי - לצערי הרב הצד הימני שבממשלה מפחד מההתקפות של הליכוד. מה שמנהל אותנו לפעמים, זה מה תגיד האופוזיציה נגדנו, אבל צריך לנהוג רק על סמך מה שנכון ולפי מה שהמצפון אומר". 

על הירידה של מפלגתה בסקרים, ציינה: "מרצ מאז ומתמיד מובילה והעקרונות שלה מובילים אותה, גם כשידענו שנשלם על זה מחיר ציבורי ופוליטי. אני דווקא חושבת שהסקרים מעידים על הכעס שיש עלינו בתוך הסיעה מהרגע שחברת כנסת הודיעה שהיא פורשת מהקואליציה - הכעס הזה הוא בעיניי מובן".

יחד עם זאת, אמרה כי "גם כשיש מחלוקות פנימיות, אנו מגובשים. לכן המצביעים כל כך קשים איתנו, כי הם יודעים שאנו מייצגים ייחודיות - גם בממשלה וגם בכנסת".