מנכ"ל יד 2, יבין גיל מור, התראיין היום (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס למחירי השכירות הגבוהים והסביר האם המחירים צפויים בקרוב לרדת והאם העלאת הריבית צפוייה להשפיע על המחירים בשוק.

בנט מציג את התוכנית למלחמה ביוקר המחייה. צילום: לע"מ

"זה גל שהולך ומתגבר. אנחנו מקבלים את ההדף אחרי עליית מחירי הרכישה עצמם, זה פשוט מחלחל לעולם ההשכרה. השוק מתעורר לקראת הקיץ, והעליות נמצאות בעיצומן", אמר מנכ"ל יד 2 ונשאל האם העניין קשור להעלאת הריבית במשק, "זה היה לפני כן. מדובר בשווי הנכסים - הרי כשנכס עולה ב־20 אחוז ברכישה, בסוף זה מגיע גם למחירי השכירות". 

"אנחנו בשוק משוכלל - יש צורך בדירות להשכרה, אבל ההיצע מאוד נמוך ונוצר לחץ גם מצד השוכרים וגם מצד המשכירים", הוסיף, "כשאתה רואה דירה להשכרה שהיא פנויה אתה רץ ומנסה לסגור אותה כמה שיותר מהר. הלחץ הזה עובר לבעל הנכס, והוא מרשה לעצמו. כשהשוק יתהפך אתה תהיה בעל נכס, אבל לא תהיה לך אפשרות להשכיר כי אף אחד לא ירצה".

לאחר מכן נשאל גיל מור האם הוא רואה מצב בו השוק יתהפך, וטען כי "זה ייקח זמן. אנחנו נמצאים בתקופה ארוכה מאוד של כמה שנים, בהן יש עליות בביקוש, לצד ירידה בהיצע. המצב כרגע הוא שזה שוק של בעלי נכסים, ועל כל דירה יש בין 100 ל־300 מחפשים. רק בשנתיים האחרונות הייתה עלייה של בין 25 ל־30 אחוז". 

לבסוף נשאל מנכ"ל יד 2 היכן הביקוש הכי גדול, ואמר כי "כל אזור המרכז בביקוש ענק, אבל זה גם מחלחל לפריפריה. אנחנו מדינה שמתפתחת וגדלה וזקוקה להרבה נכסים ודירות, בשנים האחרונות המדינה מייצרת פחות מדי התחלות בנייה. הכל קשור להיצע ולביקוש". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM