אתמול, ביום ירושלים, 55 שנים לניצחון הגדול במלחמת ששת הימים, לשחרור הכותל המערבי והר הבית, מדינת ישראל ועם ישראל ניצחו שוב. ניצחו את האויבים, את ארגוני הטרור ואת תומכיהם, את המלגלגים, את המבקרים מבפנים ומחוץ, את אלו שמנסים להטיל ספק בריבונות שלנו ולהטיל עלינו חרם, אלה שמנסים להרוס אותנו מבפנים ומבחוץ, אלא שעוד חלמו, לשווא, שניתן לנצח אותנו.  

וזאת כי ניצחנו את הפחד של עצמנו. כי לא התקפלנו, לא גמגמנו, לא שינינו את המסלול, באנו בהמונינו מכל רחבי הארץ, הארץ שלנו, עלינו להר הבית במספרי השיא, עם הדגלים המונפים אל על בגאווה, כי האמנו בעצמנו ובזכותנו, בכוחנו ובצדקת הדרך שלנו. ההפך משנה שעברה. ולראיה ההבדל הגדול. 

ולכן אף אחד לא העז לתקוף. ולכן השכנים שלנו ראו אותנו והבינו שזאת מדינה שעדיף לשתף איתה פעולה מאשר להילחם בה. כי היא תנצח. 

זהו ניצחון מושלם. כי יש בו גם ניצחון בשדה הקרב וגם תמונת ניצחון בעלת סמליות יוצאת דופן. דגלי ישראל מונפים בגאון בהר הבית הם מסר של כוח ואמונה לכל העולם, ליהדות התפוצות, לעולם הנוצרי וכמובן לעולם המוסלמי, לשותפים ולאויבים. השותפים רוצים לראות אותנו חזקים – כי אחרת למה לשתף איתנו פעולה. האויבים חייבים לראות אותנו חזקים, אחרת ימשיכו להילחם בנו. האלימות כלפינו תסתיים רק מתוך פחד מאיתנו, מתוך הכרה כי ניצחנו ואין טעם להמשיך להילחם בנו. ואין מקום סמלי ונכון יותר לשדר את המסר הזה מאשר הר הבית – דווקא כי הוא חשוב לשותפים שלנו ולאויבים שלנו. דווקא כי שם רוצים לראות אותנו מתקפלים. דווקא כי שם הכי כואב והכי משכנע. זאת הסיבה שחמאס מנסה אותנו דווקא שם ודווקא שם אסור להפסיד. 

יש שיגידו שזה לא ניצחון. אל תקשיבו להם. יש שיגידו שזהו ניצחון קטן. גם אם כן, ניצחונות קטנים מרכיבים ניצחונות גדולים. כי ניצחונות גדולים מורכבים קודם כל מאמונה שלנו. עם כל העוצמה הטכנולוגית והצבאית שלנו והתמיכה של ארצות הברית – לא זה מה שהוביל לניצחונות במלחמות ישראל, אלא רוח ואמונה בצדקת דרכינו ובכך שאין לנו ברירה. 

אל תתרגשו מביקורת. היא לא רלוונטית. היא תמיד תהיה. לא משנה מה נענה ומה נסביר. חלק מהביקורת לא אותנטית, מקורה במאבקים פוליטיים פנימיים וניסיון מאורגן להפעיל עלינו לחץ מבחוץ. היא תמיד תהיה וטוב שכך. אין לנו במה להתבייש. אנחנו מדינה דמוקרטית וקשובה לקולות שונים וביקורת ואנחנו מוכנים ומסוגלים לשמוע אותה. אנחנו גם טועים ומוכנים לתקן. אנחנו גם מתווכחים וזה חלק חשוב ממי שאנחנו. חלק מהכוח הוא לעמוד בביקורת. התשובה הטובה ביותר היא הניצחון. ואתמול סיפקנו תשובה מושלמת. 

אתמול אמור ללמד אותנו לקח לעתיד. רק ניצחון ישראלי יגרום לעולם להפסיק ללחוץ עלינו וישים סוף לאלימות נגדנו ולסרבנות הפלסטינית. הדרך עוד ארוכה. אבל אנחנו ננצח. אתמול הזכרנו לעצמנו כי אנחנו יכולים.  

יום ניצחון שמח! 

הכותב הוא חבר ועד מנהל בפורום המזרח התיכון ישראל המוביל את פרויקט הניצחון הישראלי.