1. אם לרב מאיר מאזוז מותר להגיד על השרים ליברמן ולפיד שהם "גרועים מהנאצים", לי מותר לכתוב שמדובר באדם הזוי, שלא ראוי להיות בלן במקווה, ובוודאי שלא לשמש דיין בבית הדין הרבני. השר יאיר לפיד השיב למאזוז על ההשוואה הבזויה: "הנאצים רצחו את סבא שלי במחנה ריכוז, וגם ניסו לרצוח את אבא שלי". הוא גם איחל לרב מאזוז יום ירושלים שמח. כיוון שאני לא פוליטיקאי, אני לא מזדרז לאחל לרב מאזוז ימי שמחה, אבל אני מאחל לו שלשונו תדבק לחכו, כדי שהוא לא יוכל להשמיע בעתיד את דברי ההבל שלו שמעוררים בי בחילה. אם לא שמעתם עד היום על הרב מאזוז, לא הפסדתם כלום. קראתי שהרב מאזוז נקרא לטפל בבית הדין הרבני במקרים קשים. בנוסף, הוא גם המנהיג הרוחני של מפלגת יחד, שהקים השר לשעבר אלי ישי. אני, במקומו של ישי, לא הייתי מתקשט בשמו של מאזוז. מה שמדהים הוא שהרב בעל הדעות החשוכות כותב פסקי הלכה שנחשבים חשובים, והיה בעבר חבר מועצת חכמי התורה. מאזוז לא ראוי להיקרא בעיניי רב, ולא לשמש סמכות לשום דבר.

2. פיטוריו של אלדד קובלנץ מתאגיד השידור הציבורי הם יום אבל לחנפנים, שזכו לקידום בתאגיד השידור הציבורי בזכות לשונם וחנפנותם. קובלנץ היה צריך ללכת מזמן הביתה, והחלטתם של יו"ר התאגיד גיל עומר, וחברי מועצת התאגיד, לסמן לו את הדרך החוצה היא מעשה נכון שנעשה מאוחר מדי. יש בתאגיד השידור הציבורי מגישים, ובהם מגישה שזכתה בקידום מפתיע בעיקר בזכות חנפנותה שמוכרת לרבים. איך אני יודע? הייתי שם. למען הגילוי הנאות, הייתי מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון. מתברר שכשחנפנות הופכת למקצוע, היא מאפשרת להגיע להישגים מרשימים, גם אם אתה ממש רחוק מלהיות מקצוען. אבל יש לכך תנאי חשוב: להתמיד בכך. מנהל שמקדם חנפנים, לקקנים, ואומרי הן הוא מנהל חלש, שחושש למעמדו.

מנהל או עורך ראשי מחויבים להאזין לעובדים בעלי דעה עצמאית ולהתחשב בהם, ולא לפסול את דעתם. התחושה היא שאצל קובלנץ הדברים היו שונים. הוא מינה למשל סמנכ"ל, שאין לו ולא היו לו את כישורי הניהול הדרושים, וסגולתו העיקרית הייתה שהוא ידע תמיד להחניף לאיש הנכון בזמן הנכון. מינוי של מי שהיה בעברו כתב תקשורת באחד העיתונים - לתפקיד בכיר, שאותו מילאו בעבר בכירי רשות השידור, הוא בושה לתפקיד, ובושה גדולה יותר למי שביצע את המינוי ההזוי. לתאגיד השידור הציבורי דרוש מנהיג. כבר כתבתי שיוחנן צנגן, שהיה מנכ"ל הזכיינית רשת, הוא מי שיכול להיות האיש הנכון במקום הנכון. לשם כך צריך שר ממונה שיבין בתקשורת וימנה איש חזק ובעל ניסיון מוכח, שיוביל קדימה את השידור הציבורי.

3. אורי סלונים הוא עורך דין ופעיל ציבור, שכיהן בהתנדבות כיועצם של מספר שרי ביטחון לענייני שבויים ונעדרים שנים רבות, הרחק מאור הזרקורים. תפקיד אחר שנשא סלונים הוא ראש ארגון "וראייטי", שאותו מילא במשך 30 שנה, מה שהביא לבחירתו לנשיא וליו"ר "וראייטי" העולמי. את התפקידים שמילא סלונים ב"וראייטי" לא מילא אף ישראלי בעבר. סלונים, שזכה בעיטור נשיא המדינה לשנת 2012 על פועלו, הוא ישראל היפה במיטבה. ספרו "בשליחות הלב", שמתמצת את התנדבותו במשך עשרות שנים תחת שבעה שרי ביטחון, מהווה עדות מרתקת שלו ושל תמי רעייתו, שהקדישו את חייהם, במלוא מובן המילה, לסייע תמיד לחלשים ולנזקקים. הספר, שיצא גם בארצות הברית, יאפשר גם לאמריקאים להבין טוב יותר מדוע מוכנה ישראל לשלם מחיר כבד על שחרור שבויים כדי להביא שקט נפשי למשפחות הנעדרים.