פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, התראיין היום (שלישי) בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM, והתייחס למסיבת העיתונאים שהתקיימה בו הודיע כי במהלך יוני יבוטלו הבידודים לאנשים שנדבקו בנגיף הקורונה.

"בואו נעשה סדר, מתוך הנחת עבודה שהגל החמישי יעזוב אותנו והתחלואה תרד אנחנו בהחלט נשקול במהלך יוני שאנשים שיצאו חיוביים, לא יצטרכו להיות מבודדים על פי חוק או צו", אמר פרופ' זרקא בפתח הריאיון, "אנחנו כל הזמן במעקב אחרי מצב התחלואה בישראל, בעיקר אחרי אלו שמגיעים לאשפוז".

"אנחנו רואים מדי יום בין 1,500 ל-2,000 מאומתים חיוביים לקורונה. ברור לכולנו שזה קצה הקרחון, הקורונה עדיין מסתובבת בינינו בכמות גדולה", הוסיף פרויקטור הקורונה, "אנחנו עדיין בעידן האומיקרון, מחלה מדבקת אבל פחות קשה, ככה שחשוב להסביר בעיקר לאוכלוסיות שבקבוצות סיכון שהקורונה עדיין כאן ולכן חשוב להיזהר ולהישמר. אנחנו אולי משנים את התפיסה, אבל כפי שאני עושה כשאני נכנס לסופר אני ממליץ לכל האנשים בסיכון לשים מסכה ולהמשיך להגן על עצמם".

מחלקת הקורונה בבית החולים זיו (צילום: דוד כהן)
מחלקת הקורונה בבית החולים זיו (צילום: דוד כהן)

לאחר מכן נשאל פרופ' זרקא לגבי מהות ההחלטה של הורדת המסכות בחללים סגורים, וטען כי "זו החלטה נכונה, אני חושב שיש מידתיות וחובתנו הציבורית היא לשחרר את הציבור בניהול סיכונים חכם. במצב התחלואה הקיים היום יש בהחלט הרבה אנשים שיכולים לחזור לחיי השגרה שלהם ואוכלוסיית הסיכון עדיין יכולה לשמור על עצמה מבלי להגביל את האחרים".

"כרגע אין פעילות של נגיף השפעת, בדרך כלל הוא זה שמהווה סיכון לאוכלוסיית הסיכון, ופעילות השפעת בישראל כמעט ולא קיימת. כרגע הפעילות הקיימת שמסכנת את אוכלוסיית הסיכון היא קורונה, והיא יכולה להיזהר עם המסכה וחיסון בתוקף", אמר פרויקטור הקורונה", אני עדיין מאוד שמח שהציבור בישראל בעיקרו חזר לשגרה שלו אבל אני לא יודע להגיד שהגל החמישי מאחורינו, הלוואי ואני אדע להגיד את זה לקראת סוף יוני".

בנוסף נשאל האם נצטרך להיערך לחיסון נגד נגיף הקורונה פעם בשנה, והשיב כי "מוקדם להגיד את זה, אנחנו נקיים הערכת מצב לגבי החורף הקרוב. אף אחד לא הבטיח לנו שהקורונה הולכת להתנהג כמו שפעת, אנחנו מאוד רוצים לביית אותה ולקרוא לה שפעת אבל היא עדיין לא שם. ככל שתהיה לנו אינדיקציה שיש מצב למחלה משולבת של קורונה ושפעת אז נמליץ זאת לציבור, במיוחד אוכלוסיית הסיכון".

"לגבי אבעבועות הקוף אני האמת חושב שאין לנו מה להיות מוטרדים, מדובר במחלה שההידבקות שלה היא במגע מאוד קרוב והדוק, אנחנו לא מדברים על מחלה מדבקת כמו הקורונה", טען פרופ' זרקא, "זו מחלה ידועה ולא הפעם הראשונה של הידבקות בה, לא חושב שזה אמור להטריד את הציבור".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM