החברות הממשלתיות יחלקו השנה לראשונה למדינה דיווידנד במזומן בהיקף של מיליארד שקל, כפי שדרש שר האוצר אביגדור ליברמן. כך אמרה אתמול (שלישי) מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים במסגרת הופעתה הראשונה בכנס רואי החשבון באילת. לדבריה, הדיווידנד שחולק ב־2021 הסתכם ב־200 מיליון שקל, ובשנת 2020 חולקו 44 מיליון שקל בלבד.

רוזנבוים גילתה כי במדינה פועלות כיום 70 חברות ממשלתיות המנהלות נכסים בהיקף של 200 מיליארד שקל ועם הכנסות של 75 מיליארד שקל. היא ציינה שהרווחיות התפעולית של אותן חברות אינה גבוהה יחסית לרווחיות החברות הבורסאיות. חלקן צברו עודפים של 10 מיליארד שקל "ואין סיבה שלא לחלקם", לפיה.

מנהלת הרשות ציינה כי לנבחרת הדירקטורים החדשה הגישו 12 אלף מועמדים בקשות להתקבל, ומתוכם ייבחרו 1,200 בלבד. היא ציינה שחברת ייעוץ חיצונית תסייע בהליך הבחירה ובטיוב הנתונים.

לדבריה, הרשות תביא בחשבון את עמדת היועץ המשפטי לממשלה בנוגע להליכי הבחירה העתידיים של דירקטורים. "בכוונת הרשות להורות לחברות ממשלתיות להתנהל בעתיד לפי נורמות עסקיות", הדגישה. "בכוונת הרשות להפריט את התעשייה האווירית ואת הדואר ולנצל את שוק ההון לקידומן העסקי של החברות הממשלתיות״, הוסיפה.