גורמים בליכוד טוענים כי השר אלקין לא פוסל חבירה של תקווה חדשה לממשלה בראשות הליכוד, אך רק בתנאי שרוב המפלגה תהיה מעוניינת בכך. ואולם, זמן קצר לאחר הפרסום פרסמה המפלגה הודעה רשמית שבה הכחישה קיום של מגעים עם תקווה חדשה. באופן דומה, גם במפלגתו של סער טענו כי מדובר ב"פייק ניוז".

חבר הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו), הגיב לדברים וטען: ״החשיפה על המגעים של ‘תקווה חדשה׳ עם הליכוד, בנוסף לאולטימטום שמציב סער בשורה של נושאים, מצביעים על סכנה ממשית לכינון ממשלה חלופית עם הליכוד. אם סער יחצה את הרוביקון איילת שקד כבר מתחממת על הקווים ותצטרף אליו". 

ח"כ אבידר פנה אל שר המשפטים ואמר: "גדעון, מצביעים ימנים ליברלים סמכו עליך שלא תחזיר את נתניהו וגם לא בדלת האחורית. אם היית נלחם באותה התשוקה על חוק הגבלת שתי קדנציות ועל חוקי הנאשם כבר היינו במצב טוב בהרבה. שוב-אנחנו שבויים באיומיי הצד השמרני בשיתוק שיעלה לנו ביוקר מול הציבור שבחר בנו״.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני הגיב גם הוא ומסר: "על שר המשפטים גדעון סער להבהיר בקולו ובאופן חד משמעי כי לא מתקיימים מגעים בינו לבין נתניהו והליכוד, באופן ישיר או עקיף, על אפשרות להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. הצטברות הידיעות מהיממה האחרונה על מגעים לכאורה בין שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, או מי מטעמו,  לבין נתניהו/הליכוד או מי מטעמם, אינן יכולות להישאר ללא התייחסות ברורה אשר תסיר את העננה. גם כך הקואליציה נאבקת על מנת לייצב את עצמה, ואם תהא תחושה שהעכברים כבר עוסקים בתכנון בריחתם מהספינה, זו תהא מכה קשה למאמצים החשובים בייצוב ממשלת השינוי". 

בינתיים, בצל השמועות על שיח בין הצדדים, ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי היום לקיים דיון עם פורום ראשי מפלגות הקואליציה בלשכתו בירושלים.

נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גורמים בליכוד בדרגים שונים ששוחחו עם מעריב לאחרונה, דיברו על האפשרות להגיע להבנות עם יו"ר תקווה חדשה, השר גדעון סער, על אף שהצהיר במפורש שלא ישב בממשלה בראשות בנימין נתניהו. עם זאת, במשך חודשים כל השליחים מטעם הליכוד, וגם כאלה מטעם עצמם שניגשו לסער לדון בסוגייה, נתקלו בשלילה גורפת. 

בתקופה האחרונה, לעומת זאת, נראה כי נרשמה האצה בשיחות שהתנהלו עם השר זאב אלקין. גורמים בליכוד שפנו אליו אומרים כי שמעו ממנו כי "כל עוד הליך פיזור הכנסת לא החל, אין היתכנות למגעים משמעותיים לממשלה חלופית. אם חוק הפיזור יעבור בטרומית, ייתכן  שיהיה על מה לדבר". עוד אומרים בליכוד כי שמעו מאלקין כי הוא "לא יבוא לבדו ולא בקבוצה קטנה. או כל תקווה חדשה או רובה - או אף אחד". 

גורמים בליכוד העריכו על סמך שיחות שניהלו בפורמטים שונים, כי אם סער יחליט לעמוד על מילתו ולא לתת יד להקמת ממשלת נתניהו, ניתן יהיה לנהל שיח עם אנשי תקווה חדשה, שיעמידו את סער בפני הבחירה: או שכל הסיעה תיקח חלק בהצלת המדינה לפני הבחירות ותקים ממשלה ימנית עם הליכוד במסגרת הכנסת המכהנת, או, כך לדברי גורמים בליכוד, "שהם יעשו את זה בלעדיו". 

גדעון סער בכניסה בישיבת הממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
גדעון סער בכניסה בישיבת הממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

אנשי הליכוד המעורים בפרטי המגעים והמאמצים לנהל שיח עם סער ועם בכירי מפלגתו גורסים עוד, כי לאחרונה סער התחיל להראות סימני ההתרככות בנוגע לאפשרות שהממשלה בראשות נתניהו תקום, בתנאי שזאת תהיה הקדנציה האחרונה שלו בראשות ממשלה ברוח חוק הגבלת הכהונה.

לפי גורמים בליכוד, "במקרה זה סער יוכל לקחת חלק בהקמת ממשלה ימנית בלי להתפשר על הבטחותיו. אם סעיף הגבלת הכהונה יהיה התנאי בהשתתפות מפלגתו בממשלה חלופית, זאת תהיה קבלה פוליטית משמעותית שסער יוכל להציג לציבור שתמך בו".

למרות זאת, יש לציין כי בליכוד מעריכים כי הסבירות שנתניהו יסכים לתנאי הזה היא נמוכה מאוד. המגעים, כאמור, נמשכים במשך שבועות ארוכים ולאחרונה דבר המגעים צף מעל פני המים, כאשר לפי שעה לא ברור האם העובדה שהמגעים הודלפו לתקשורת היא סימן להצלחתם והתקדמותם או להפך.

כאמור, בשתי המפלגות הכחישו את קיומם של המגעים. ממפלגת הליכוד נמסר: "בהמשך לפניות כתבים - לא מתקיים משא ומתן בין הליכוד לתקווה חדשה". בתקווה חדשה מנגד הכחישו את הדיווח בחשבון הטוויטר של המפלגה וכינו אותו "פייק ניוז". 

‏ח״כ ‎בצלאל סמוטריץ התייחס לדיווח, ואמר ברדיו קול ברמה: ״אפשר להקים ממשלת ימין גם בכנסת הנוכחית. אנשים מבינים שמדינת ישראל צריכה ממשלת ימין ומבינים שהאינטרס הפוליטי שלהם לא ללכת לבחירות ולכן דברים מבשילים. לא נוותר על רפורמות עומק במערכת המשפט ואם אי אפשר אז עדיף ללכת לבחירות״.

ח״כ דודי אמסלם אמר בגלי ישראל: "אם השיקול הוא עם ישראל וארץ ישראל - אנחנו צריכים ללכת לבחירות ולמחוץ אותם. אם השיקול הוא תפקידים אישיים לאנשים אז יקימו ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית ומה עשינו בזה? חזרנו להיות סמרטוטים".