1. התמונות שצילמו הצלמים אורן בן חקון ("ישראל היום") ואוהד צויגנברג ("הארץ") במצעד הדגלים שהתקיים השבוע, לא יוצאות לי מהראש. צעירים יהודים, ממיטב בנינו, לבושים חגיגי בחולצות לבנות מכופתרות, כיפה לראשם, ציציות מבצבצות מתחת לחולצתם, תוקפים קשישה ערבייה באלימות אכזרית, ברברית, משפריצים גז רעיל מטווח אפס על פניה. ואחרי בעיטות וברכיות שנתפסו בעדשת המצלמה, גיבורים יהודים מקרינים עוצמה, מוכיחים מי שולט בירושלים הקדושה בירת הנצח, סלע קיומנו, העיר שחוברה לה יחדיו, בעזרת השם יתברך בצהלולים, מחוללים ואלפי דגלים.

לא דווח אם התרחש מעצר בגין התקרית האלימה המתועדת. בעצם, למה שהמשטרה תעצור צעירים יהודים יפי בלורית ותואר בגלל ערבייה זקנה שצעקה והפריעה בחגיגות היום הקדוש? אף שר, ח"ככ או כל מקק אחר נושא תפקיד ציבורי לא הביע זעזוע פומבי מהתמונה שפורסמה למחרת בעמוד הראשון של עיתון "הארץ".

ההתפרעויות נמשכו מאוחר יותר, כאשר בשעת ערב הגיע איאד חארב, כתב ממוצא דרוזי של ערוץ מכאן אל מול "הלשכה הפרלמנטרית" של גיבור ישראל, ח"כ איתמר בן גביר, וניסה לצלם צעירים יהודים רעולי פנים, שכמנהג צדיקי לה פמיליה וארגון להבה, לא יכלו לסבול איש תקשורת דובר ערבית שמצלם אותם, וכיסחו לו את הצורה בגז, מכות מוט, אגרופים ובעיטות, ושלחו אותו חבול ופצוע לטיפול בבית החולים.

שוטרי משטרת ישראל האמיצים ששהו בזירת האירוע לא הזיזו את התחת שלהם ולא עצרו על חם את מי שניסו לבצע לינץ' על אדמת העיר הקדושה בשכונת שייח' ג'ראח, או אם תרצו שכונת שמעון הצדיק או אולי בעתיד היא תיקרא שכונת "איתמר הגיבור". מאוחר יותר נעצרו שני צעירים תושבי מרכז הארץ בגין התקיפה.

איאד צולם כשהוא זוחל על הקרקע, מוכה וחבול, מתחנן בפני השוטרים שיחזירו את הטלפון הנייד שלו, שהוא כלי העבודה שלו, ושיש בו גם צילומי התוקפים כנראה.

 איאד חארב מקבל מכות (צילום: צילום מסך כאן 11)
איאד חארב מקבל מכות (צילום: צילום מסך כאן 11)

עבר יום, עברו יומיים, נברתי בעיתונים ובאתרי החדשות, ופרשת איאד כלל לא הוזכרה. גם לא דווח בכלי התקשורת על מעצר תוקפי הזקנה הערבייה, שצילומיהם הופיעו בעיתון ואין כל בעיה לאתר אותם ולעצור אותם, אם למשטרת ישראל יש עניין בזה.

דור ההמשך של חסידי הרב כהנא, שעמד בראש ארגון טרור שהוצא מחוץ לחוק, מתחזק. את הססמאות של כהנא המת מאמץ הכוכב העולה בפוליטיקה הישראלית, בן גביר. משפטן ממולח שיודע לשחק במילים עם הזהירות הנדרשת שלא לעבור על החוק, מה שלא עושים מעריציו הרבים מכנופיות להבה ולה פמיליה.

בן גביר הקים לשכה פרלמנטרית באוהל גדול בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים, והוא מתפאר בכך שמאז הקים את הלשכה, הערבים לא מרימים את הראש. במקרה האחרון שבו כמעט הורידו תומכיו היהודים את הראש של הכתב דובר הערבית איאד חארב בניסיון הלינץ' שביצעו בו, הוא לא יזכיר שזה נעשה בגלל השפעתו המאגית על מעריציו.

המשורר והיוצר יענקל'ה רוטבליט כתב על שכונת הדמים שייח' ג'ראח, שיר נפלא שאותו מבצעת להקת החצר האחורית:

העוול נעשה לא רחוק מביתי
העוול נעשה כחוק
בסמכות וברשות ואישור משפטי
אז למה שלא אשתוק

בית המשפט העליון פסק
השוטרים מסרו את הצו
אם היה שם אבק של מאבק
הם השתלטו על המצב

כמה מפגינים במרומי הגבעה
הם פוזרו בין הסמטאות
ובכי עלה מן הבית בפנים
כשאמר בית הדין את דברו

וייאוש וכאב וחמת אין אונים
נארזו חבילות וצרורות
והערב ירד על הבית הטוב
ודבר המשפט נעשה

משפחה ערבית יצאה לרחוב
משפחה יהודית נכנסה
ושמעון הצדיק איש כנסת גדולה
ממערת קברך מה תעיד

זו ראשית גאולה או מעשה נבלה
שלשווא מתכסה בטלית
זה יוצא וזה בא חבילות וצרורות
הכתב מן השטח דיווח

ובית המשפט אמר את דברו
מי יחבוש את פצעי שייח' ג'ראח
לא אלין לעליון הם בקיאים בכל אות
בדיני בעלות ורכוש

והיה כי יבוא יום אחד לפניכם
הטוען להיות בעליו
האומנם דין אחד יפסקו אז כבודכם
לאזרח ולגר התושב

העוול נעשה לא רחוק מביתי
העוול נעשה כחוק
בסמכות ורשות ואישור משפטי
שאומרים שמוטב לי לשתוק

זה יוצא וזה בא חבילות וצרורות
הכתב מן השטח דיווח
ובית המשפט אמר את דברו
מי יחבוש את פצעי שייח' ג'ראח.

2. בימים אלו, עם הרבה פיק ברכיים, מציעים כמה פוליטיקאים בכירים להוציא את לה פמיליה וארגון להבה אל מחוץ לחוק.
הצעירים הפטריוטים המפזזים עם הדגלים זעקו בקולי קולות "מוות לערבים" ו"מוחמד חזיר", ועוד ססמאות פרי מוחם הקודח, אבל למזלם השוטרים שהיו בסביבתם שייכים ל"פלוגת החירשים", והם לא ראו, לא שמעו ולא פעלו כנדרש מהם על פי החוק.

צעירי ארץ ישראל היפה, המחוללת, המניפה דגלי ישראל בגאווה, שמעו בשמחה את דברי הרב מאזוז לגבי שנואי נפשם, השמאלנים הבוגדים. זהו רב שבין שאר הטינופים שלו קבע ששר האוצר אביגדור ליברמן ושר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, "יותר גרועים מנאצים". הוא זכה לאהדת אלו שכבר חודשים מנאצים את הממשלה וחבריה כ"נוכלים, גנבים, שמאלנים בוגדים", ועוד האשמות, חרפות וגידופים, שזקני ציון לא זוכרים כמותם מאז הוקמה מדינת היהודים ב־1948.

בערוץ 12 גילו רב נוסף שזוכה להערצת ההמונים: הרב יוסף מזרחי, המתגורר בארצות הברית ובא לשאת הרצאות בקרב מעריציו בארץ הקודש. כמות הטינופת, הארס והשנאה שפולט הרב מזרחי מפיו, שמה בכיס הקטן את דברי הרב מאזוז. וגם במקרה שלו, כמו במקרה של מאזוז, משטרת ישראל הרופסת והקורסת לא נוקטת צעדים נגד המטנפים בגין העלבת עובד ציבור, שלא לדבר על הסתה מהזן הנמוך ביותר.

3. זקני צלמי העיתונות אומרים "צילום אחד שווה אלף מילים". במקרה הנוכחי הצילומים שווים לפחות עשרת אלפים מילים. לצערי, העיתון "ישראל היום" סירב לאפשר לי לפרסם במדור את הצילום של אורן בן חקון, שבו רואים את אחד המתפרעים מתיז גז אל פרצופה של אישה ערבייה קשישה. 