ראש הממשלה, נפתלי בנט, פרסם הבוקר (שישי) איגרת מיוחדת לרגל שנה להקמת הממשלה, ובמהלכו התייחס להחלטתו על עצם הקמתה וקיומה של הממשלה, להכפשות מצד יו"ר האופוזיציה נתניהו ולשיתוף הפעולה עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס.

״לפני כשנה מדינת ישראל הגיעה לאחד מרגעי השפל הקשים שידעה. כאוס, סחרור בחירות אינסופי, שיתוק ממשלתי, הערים לוד ועכו בוערות אל מול ממשלה נבוכה ומסוכסכת, סגידה לאיש אחד ושעבוד האנרגיה של המדינה לצרכיו המשפטיים, חולשה נוראה מול אויב רצחני, כאשר החמאס איים על נתניהו לבל יקיים את מצעד הדגלים במסלול הרגיל. הוא התקפל בפני האיום ושינה את הנתיב. בתגובה חמאס והג'יהאד
אסלאמי ירו בחוצפה ובעזות מצח רקטות על ירושלים בירת ישראל. הם הריחו את החולשה והקיטוב הפנימיים.

"לאחר הבחירות הרביעיות, נשיא המדינה הטיל על נתניהו את מלאכת הקמת הממשלה והוא הצליח לצבור 59 אצבעות, אך חסרו לו שתי אצבעות. נתניהו קיים סדרת פגישות מו"מ בבלפור עם מנסור עבאס, והם סיכמו על תמיכתו בהצבעה להקמת הממשלה. חברי הכנסת מהליכוד התפייטו כמה זה נפלא שיש מנהיג מתון ואמיץ כמו עבאס ואף תקפו את השמאל שהם לא מחבקים את רע"מ.

יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

"עמדנו ימים אחדים לפני הליכה למערכת בחירות חמישית שהייתה מפרקת את המדינה, ואז קיבלתי את ההחלטה הקשה ביותר והציונית ביותר בחיי: להקים ממשלת הצלה לאומית כדי לחלץ את ישראל מהכאוס ולהחזירה לתפקוד. לחבור לאנשים עם דעות שונות מאד משלי על מנת להציל את המדינה. ידעתי שמכונת רעל עצומת ממדים תופנה נגדי, ולקחתי על עצמי להיות המגן האנושי של מדינת ישראל. יחד עם חבריי בממשלה, החזרנו את ישראל לתפקוד ולצמיחה.

"עשיתי את זה כשידעתי שאם אקים את הממשלה, מכונת רעל אדירה תופעל נגדי, נגד משפחתי ונגד חברי סיעתי. איך ידעתי שזה יקרה?
כי נתניהו אמר לי: 'אם לא תצטרף אליי לבחירות אני אפעיל כנגדך צבא של כטב"מים' והראה לי עם היד שלו מעין כטב"מ מעופף. כוונתו הייתה שהוא ירתום את כל השופרות שלו, הצייצנים, המפגינים בתשלום, המתפרעים, 'מכוני הסקרים' שלו, ובעצם – את כל מכונת הרעל שהוא בנה משך שנים רבות.

"מכל מקום, כראש הממשלה אמשיך לדאוג לכל הציבור, כולל קבוצות שלא בחרו במפלגות הקואליציה. חבריי, מי שמעמיד את הקבוצה שלו מעל המדינה, מסכן את קיום המדינה. בדיוק בדרך זו איבדנו את המדינה הקודמת שהייתה לנו כאן בארץ הזו לפני 2,000 שנה. היהודים יכולים היו לשרוד עוד תקופה ארוכה תחת המצור הרומאי, אך המחרימים, הקנאים, אלו שבטוחים ב-100% שרק הם צודקים תמיד, הסתובבו עם חומרי בעירה ושרפו באש השנאה את האחרים.

"מנסור עבאס מתגלה כמנהיג פוליטי אמיץ שמנסה להביא את החברה הערבית למקום טוב יותר. לראשונה, מנהיג ערבי שמכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. הוא מנסה בכל מאודו לקדם את הצד האזרחי-כלכלי של אזרחי ישראל הערבים. מנסה לפעול נגד הפשיעה בחברה הערבית ולמגר את תופעת הנשק הבלתי חוקי. אתם שמים לב שזה בדיוק מה שגם אתם רוצים? בעניין מנסור, מגיע דווקא קרדיט למר נתניהו. הוא אמר לי בצדק: "מנסור מנהיג אמיץ. צריך לחזק אותו ולשתף איתו פעולה".

"בימים אלו, כמעט שנה אחרי, אנחנו, אזרחי ישראל כולם, עומדים שוב בפני צומת דרכים היסטורית: להמשיך קדימה עם מדינה מתפקדת או להידרדר אחורה לכאוס, לשנאה פנימית, לחולשה חיצונית ולשעבוד המדינה לצרכי איש אחד. על המגרש כרגע פועל רק צד אחד - מכונת רעל רועשת וקטלנית של בן גביר, עודה, נתניהו וסמוטריץ', שמפעילה אלימות, סחטנות ומסה של 'פייק ניוז', ואילו הרוב הדומם ששמח מממשלה רגועה ומתפקדת, אכן דומם ולוקח הכל כמובן מאליו.

"אם איננו רוצים להידרדר אחורה - על כולנו לפעול. איגרת זו היא הקריאה לפעולה. 
שבת שלום וחג שבועות שמח, נפתלי בנט".

נפתלי בנט ויאיר לפיד (צילום: צילום מסך טוויטר)
נפתלי בנט ויאיר לפיד (צילום: צילום מסך טוויטר)

עם זאת, בליכוד הגיבו לאיגרת ומסרו: "השקרים של בנט לא יכולים להסתיר את העובדה שהוא העביר את השליטה במדינה למנסור עבאס, אחמד טיבי ולחבריהם תומכי הטרור. מחירי הדלק, המזון והדיור שוברים שיאים, בנט ולפיד לא עושים כלום, חוץ מלשלם מדי שבוע מליארדים לרע״מ, המשותפת וזועבי - רק כדי להמשיך לשבת על הכיסא. אזרחי ישראל היקרים, נעשה הכל כדי להפיל את ממשלת החולשה והמחדל, ולהקים בהקדם ממשלה ציונית חזקה, שתדאג לביטחונם ורווחתם של כל אזרחי ישראל".

ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) התייחס גם הוא לאיגרת: "רק לפני שבועיים החמאס ניסה לרצוח אותי, לפני יומיים טיבי וחבריו המחבלים ניסו לפגוע בי בכנסת. נפתלי מילים יכולות להרוג. זה שרימית, שיקרת, הונת, בגדת בבוחרים שלך, זה דבר אחד. אבל זה שכרגע אתה מסית לא רק נגדי ונגד חבריי, אלא נגד ציבור רחב ונאמן למדינת ישראל. זה בזיון".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיב: "גם שקר שחוזרים עליו אלף פעמים בעשרים עמודים לא הופך לאמת. בנט טירפד בידיו ממשלת ימין, ובמהלך שתוכנן מראש עוד לפני הבחירות פירק את המחנה הלאומי וחבר לשמאל הקיצוני ולתומכי טרור אנטי ציוניים כדי להיות ראש ממשלה בכל מחיר".

ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) מסרה: "נפתלי די, הממשלה שלך היא גוויה מתה. טיבי ועודה מנשימים אותה תמורת דמי חסות, ושום איגרת לא תסתיר זאת. תסתכל על טובת המדינה וגם רגע לפני הסוף, במקום ללכלך על המצביעים הכאובים שלך, שגנבת להם את הקול - בקש סליחה".

חה״כ קטי שטרית (הליכוד) נוסיפה: "אחרי רבי המכר ״תוכנית סינגפור״ ו-״איך לנצח מגיפה״, האיש הלא מחובר והילדותי הזה אימץ את שיטת השמאל ומוציא בערב חג את האיגרת מלאת הרעל, השקרים וההסתה כלפי ציבור המחנה הלאומי. ‏אין מה להתרגש. ככה מתנהג אדם שמבין שזה הסוף. פרפורי גסיסה אחרונים של הקריירה הפוליטית האופורטוניסטית שלו".