הקרב על יו"ש: הסערה הפוליטית על החוק להחלת תקנות החירום ביהודה ושומרון נמשכת ובקואליציה ובאופוזיציה פתחו בקמפיינים מקבילים הפונים אל מנהיגי ציבור המתנחלים והאוכלוסייה המתגוררת ביו"ש, בניסיון להפעיל לחץ של הרגע האחרון לקראת ההצבעה על הארכת התקנות ביום שני הקרוב במליאת הכנסת. 

את המהלומה האחרונה בסדרת חילופי ההאשמות פרסמה הערב (שישי) מפלגתו של גדעון סער, תקווה חדשה, שתקפה את מפלגת הליכוד בתגובה למתקפה שלה על יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני, מקורבו של סער, שקרא לראשי מפלגות הימין לתמוך בהארכת החוק להחלת תקנות החירום ביהודה ושומרון ותקף את הליכוד. 

כל זאת מתרחש בזמן שבקואליציה עצמה עדיין לא יודעים אם יהיה רוב להעברת החוק ולא ברור איך רע"מ יצביעו. גורם בקואליציה אמר למעריב כי "נדע רק בדקה ה90, ביום שני, קרוב להצבעה". 

גם הח"כית שפרשה מהקואליציה עידית סילמן לא מגלה איך בכוונתה להצביע. באופוזיציה לוחצים עליה חזק שתצביע נגד, בקואליציה מאיימים כי אם היא שוקלת להתנגד, יוכרז על ההצבעה כהצבעת האמון. משמעות הדבר: אם היא תצביע נגד - הליך ההכרזה עליה כח"כית פורשת יתחיל מיד ויהיה מהיר. 

חברי הכנסת של הליכוד במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
חברי הכנסת של הליכוד במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

כאמור, הסערה החלה במכתב ששלח אלחייני לאופוזיציה בו הסביר על חשיבותן של תקנות החירום ומשמעות אי העברתן, והוסיף: "אני קורא לכם להניח את הוויכוח הפוליטי בשעה זו, לחשוב על טובת התושבים ביטחונם ומעמדם, אותם תושבים שהצביעו עבורכם, ולהצביע בעד חקיקת המשך התקנות ביהודה ושומרון".

בהמשך, תקף אלחייני את חברי הליכוד ובראשם יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, ואמר בתוכניתה של ג'ודי שלום ניר מוזס ב-103FM: "אני לא דיברתי עם ביבי ואני עזבתי את הליכוד בגללו, אבל חבר'ה דיברו איתם שוב והם מאוד נחושים, ופשוט לא מעניין אותם. לא מעניין אותם שתהיה פה אנרכיה ושיהיה פה כאוס, הכל בשביל פוליטיקה מלוכלכת וזולה. מה שמעניין אותם זה הפולחן האישי של ביבי, וזה מפריע לי ברמה האישית. זה מפריע לי אישית כי אני חושב על חצי מיליון תושבים שב־1 ביולי יקומו ולא ידעו מה הזכויות שלהם".

במפלגת הליכוד הגיבו לדבריו של אלחייני, ותקפו אותו אישית בחריפות: "ראש מועצת יש״ע אלחייני, שסיכל בטיפשותו את החלת הריבונות על יהודה ושומרון, הוא האחרון להטיף מוסר לראש הממשלה לשעבר נתניהו, שבתקופתו עמד מול לחצים בינלאומיים אדירים לנסיגות ולמרות זאת הכפיל את ההתיישבות ביו״ש, בנה את עמיחי, את גבעת המטוס, את הר חומה ועוד. הגיע הזמן שבמועצת יש״ע יתפכחו ויתחילו לפעול נגד הממשלה המסוכנת של בנט שתלויה בתומכי טרור מרע״מ ומהרשימה המשותפת, בטרם יהיה מאוחר מדי". 

בהמשך, רגע לפני כניסת השבת, בתקווה חדשה הגיבו לליכוד וכתבו: "דוד אלחייני הוא נבחר ציבור ישר עם דרך וערכים. לכן, הוא כל כך מפריע למי שוויתר על שטחי מולדת ביו"ש בהסכם חברון ובהסכם וואי, היה מוכן לנסיגות נוספות מרחיקות, תמך בעקירה מגוש קטיף וצפון השומרון והיום פועל לסכל את חוק יו״ש ולחסל את היכולת של ישראל לשלוט ביו"ש. חזק ואמץ דוד!". 

כאמור, חילופי ההאשמות מגיעים ברקע הקמפיין של הקואליציה לקראת ההצבעה ביום שני, במסגרתו הם פונים אל ציבור המתנחלים המתגוררים ביו"ש ובימים הקרובים צפויים להשיק קמפיין דומה בקרב הציבור החרדי ובפרט תושבי הערים החרדיות הגדולות הנמצאות מעבר לקו הירוק, כמו ביתר עלית ומודיעין עלית. המסר של הקמפיין - הפוליטיקאים שמייצגים אתכם, מוכרים את האינטרסים שלכם לטובת המשחק הפוליטי של הליכוד, אם התקנות נופלות - אתם תהיו אלה שישלמו מחיר כבד. 

באופוזיציה יצאו בקמפיין נגדי במסגרתו הם טוענים כי מדובר ב"ממשלה רעה שמכרה את הכל ואת כולם לרעמ ולמרצ לכן המטרה הנעלה היא - להפיל אותם, לכן האופוזיציה חייבת להצביע נגד הארכת התקנות".

הם גייסו בין היתר את ראש מועצת שומרון יוסי דגן, שאמר כי "אם נפילת החוק תביא לנפילת הממשלה ברור שיש להתנגד לו, ובאותה מידה חובתנו לדרוש מראשי הימין למנוע כאוס ביו"ש אם הממשלה לא תיפול- זכויות האדם של המתיישבים חשובות לפחות כמו מלגות לחיילים".