שרת האנרגיה קארין אלהרר הגיעה היום (שני) לביקור במתקן ההפעלה של חברת האנרגיה הירוקה סטורג' דרופ בנמל אשדוד. במהלך הביקור הוצגה לשרה על ידי מנכ"ל החברה שי כהן, הפעלת מערכת ה- "HyDrop", אותה פיתחו בשנתיים האחרונות.

מדובר במערכת יחידה מסוגה בעולם, המצליחה לדחוס אוויר ולייצר חשמל לכל צורך, באמצעות אנרגיה סולארית וללא כל פליטה של מזהמים. סטורג' דרופ שהוקמה לפני כשנתיים, עוסקת בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לאגירת אנרגיה ירוקה וקור.

אלהרר אמרה במעמד האירוע כי "כל העולם מחפש טכנולוגיות חדשות כדי לעבור לאנרגיות מתחדשות ואני גאה שישראל עומדת בחזית.  המיזם של סטורג' דרופ הוא עוד הוכחה ליכולות הישראליות ונעשה הכל כדי לקדם יחד את הטכנולוגיה הישראלית".

גדי איזנקוט, יו"ר חברת סטורג' דרופ, מסר: "הביטחון הנדרש בתחום האנרגיה, הוא מרכיב הכרחי בביטחון הלאומי שלנו כמדינה. אנחנו רואים כעת עד כמה הוא יכול להשפיע בצורה משמעותית על העולם כולו. החזון שלנו בתחום האנרגיה המתחדשת יצליח להוות יוזמה וחדשנות, בעיניי מדובר בפלא".

יו''ר סטורג' דרופ גדי איזנקוט, שרת האנרגיה קארין אלהרר, שי כהן מנכל סטורג' דרופ (צילום: אלון גלבוע)
יו''ר סטורג' דרופ גדי איזנקוט, שרת האנרגיה קארין אלהרר, שי כהן מנכל סטורג' דרופ (צילום: אלון גלבוע)

כמו כן, גם אורנה הוזמן בכור, יו"ר דריקטוריון נמל אשדוד, התייחסה לנושא: "אני רואה בחדשנות ושמירה על הסביבה שני יעדים אסטרטגיים, שיכינו את החברה לתחרות וישפרו את ביצועיה. סטורג' דרופ הינו אחד מהסטארטאפים הראשונים הפועלים בחברה. הדירקטוריון אשר יזם  את סיגמנט החדשנות וייסד את החממה הטכנולוגית בנמל, שמח לראות את חזונו קורם עור וגידים בדמות השקת המערכת של סטורג' דרופ, שהנו אחד מעשרות הסטרטאפים הפועלים בנמל".

ממנכ"ל נמל אשדוד, שיקו זאנה, נמסר: "נמל אשדוד גאה להוביל וללוות  את עולם החדשנות. בנמל הותקנה מערכת "HyDrop" של סטורג' דרופ, העתידה להפוך את הנמל לירוק, יעיל, וחדשני יותר. אנחנו ממשיכים להיות חלוצי חדשנות ולצעוד בחזית המהפכה הירוקה, ועושים את מירב המאמצים בשביל להניע את הכלכלה הישראלית תוך שמירה על הסביבה ועל עתיד ילדינו".