אולי לא כולם מודים זאת בקול רם, אך רבים עושים פיפי כמעט בכל פעם שהם נכנסים להתקלח. למעשה, סקר משנת 2020 של Showers to You מצא ש-76% מהאנשים מטילים את מימיהם במקלחת. ועל אף שמדובר באחת התופעות הנפוצות, עדיף שתפסיקו. ומיד. צפו בהסבר של ד"ר אלישיה ג'פרי תומאס: 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 
עושים פיפי במקלחת? זו הסיבה שאתם חייבים להפסיק (צילום: טיקטוק)

ד"ר אלישיה ג'פרי תומאס, פיזיותרפיסטית עם התמחות ברצפת האגן, השתמשה בעמוד הטיקטוק שלה כדי להפיץ את הבשורה. לדבריה, ישנן שתי סיבות עיקריות לכך ששתן במקלחת לא בריא לנו, וכדאי שתקשיבו לה. ד"ר ג'פרי תומאס הסבירה שהסיבה הראשונה חלה על כולם, וציטטה את ניסוי הכלב המפורסם של החוקר פבלוב. 

"בניסוי של פבלוב הכלבים הותנו לקשר גירויים שונים להשגת מזון, כך הם הגיבו לשמע או מראה ללא האוכל", סיפרה. בהקשר זה, ד"ר ג'פרי תומאס הסבירה כי כאשר אנו מרגילים את עצמנו לעשות פיפי בכל פעם שזרם המים במקלחת מתחיל לפעול, המוח שלנו יקשר את הרעש של המים עם צורך במתן שתן. במקרה כזה אנו יכולים למצוא את עצמנו סובלים משלפוחית רגיזה או אפילו בריחת שתן

הסיבה השנייה לכך שכדאי שתמנעו ממתן שתן במקלחת דווקא מגיעה מהמקום הפיזיולוגי של רצפת האגן אצל נשים. "הנרתיק של הנשים לא מאפשר להן להרפות את שרירי האגן בזמן עמידה, מה שעלול לפגוע בהם לטווח הארוך", אמרה ד"ר ג'פרי תומאס. 

בהסבר היא ציינה כי הערמונית של הגברים תומכת בשלפוחית השתן, מה שהופך הטלת שתן בעמידה לפעולה טבעית, אך אצל הנשים המצב שונה.