אפל פתחה היום (שלישי) בשעה שמונה בערב (שעון ישראל) את כנס המפתחים השנתי שלה WWDC 2022. אירוע הפתיחה של הכנס כלל בין היתר הכרזה על מערכת ההפעלה iOS15, שכוללת מספר חידושים מעניינים ומתבקשים למדי.

הפיצ'ר הראשון שהוצג הוא אפשרות לביצוע התאמה אישית של מסך הנעילה במכשיר האייפון - כאשר ניתן לשלוט על כל דבר המופיע בו. בין היתר, ניתן להתאים את גודל וגובה התמונה כך שלא תוסתר ע"י השעון, לצד תוספת של ווידג'טים למסך הנעילה.

לצד אלו, צפוי שינוי באופן בו מוצגות ההתראות במכשיר, שעברו כעת לחלקו התחתון של מסך הנעילה, כדי שלא יתפסו יותר מדי מקום בו. סביר להניח, שלא פעם עקבתם אחרי אירוע שכלל פושים רבים - בין אם מדובר באירוע חדשותי, ובין אם תרבות או ספורט. בשלב מסוים, הם "הלכו לאיבוד" בין כלל ההתראות של המכשיר. כעת, הם יירוכזו בטאב נפרד.

מערכת ההפעלה iOS 15 (צילום: Apple)
מערכת ההפעלה iOS 15 (צילום: Apple)

פיצ'ר נוסף מאפשר לכם לקבוע גבול ולעבוד על השילוב בין העבודה לחיים האישיים. מדובר במצב Focus, שמאפשר לך להגדיר מצב בו תוכן מסוים יהיה זמין רק בשעות מסוימות. כך למשל, תוכלו לחסום את הגישה לרשתות החברתיות בשעות הלימודים, או לוודא שבשעות אחר הצהריים לא תיתקלו במיילים מהעבודה. עדכון נוסף הנכלל בגרסה החדשה, כולל אפשרות לערוך הודעות שנשלחו באפליקציית ההודעות של אפל, ולבטל את שליחתן.

לצד החידושים הללו, ועדכונים נוספים לשירותים השונים - בהם Apple Pay - ישנו גם עדכון מעניין לשירותי המפות. בעת, גרסה מיוחדת ותלת מימדית שלהם תהיה זמינה במספר מדינות, בהן ישראל. לצד אלו, האפליקציה תתמוך גם בשילוב של מספר נקודות עצירה במהלך הניווט. עדכון נוסף, ומתבקש למדי ב-iOS16, אשר כלול מזה זמן רב בגוגל, הוא האפשרות לבצע תרגום חי של טקסט באמצעות צילום.

המשמעות היא, שבפעם הבאה שתהיו בחופשה ותיתקלו בשלט בשפה שאינכם דוברים - תוכלו לכוון אליו את המצלמה - והתרגום יופיע על המסך.

פיצ'ר התרגום ב-iOS 15 (צילום: Apple)
פיצ'ר התרגום ב-iOS 15 (צילום: Apple)

במקביל, הוצג כלי חדש לשמירה על הפרטיות בשם Safety Check - המסייע לאנשים הנמצאים במערכת יחסים אלימה, ולקורבנות של אלימות במשפחה. הפיצ'ר החדש מאפשר למנוע את שיתוף המידע האישי שלהם עם אחרים, להציג ולאפס את הגישה שניתנה לאחרים. לצד אלו, עם הפעלת התכונה, המיקום של המשתמש שהפעיל אותה כבר לא יהיה משותף, הרשאות הפרטיות יאופסו והגישה להודעות מוגנת ע"י יציאה ממכשירים אחרים. במקביל, ניתן לבדוק למי ישנה גישה לנתונים הללו.

מצב פוקוס ב-iOS 15 (צילום: Apple)
מצב פוקוס ב-iOS 15 (צילום: Apple)

אחרי סקירת מערכת ההפעלה החדשה, הציגו באפל את המעבד החדש של החברה - M2 - ואת דגמי המקבוק הראשונים לקבל אותו. הדגם הראשון הוא מקבוק פרו עם מסך 13 אינץ', שמחירו עומד על 1,299 דולרים. הוא יהיה זמין לרכישה החל מהחודש הבא.

לצידו, ישנו גם מקבוק אייר, אשר מחירו עומד על החל מ-1,199 דולרים, כאשר הדור הקודם יישאר זמין לרכישה. לטענת אפל, המקבוק אייר החדש, הכולל את ה-M2, מהיר יותר ב-20 אחוזים מהדור הקודם. המקבוק אייר צפוי להיות, לדברי החברה, מהיר ב-20 אחוזים יותר מהדור הקודם. לצד השינוי החיצוני, הוא מצויד גם במטען usb-c, ותומך בטעינה מהירה של 67 וואט.