ראש הממשלה נפתלי בנט הופיע היום (שלישי) בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בראשות חבר הכנסת רם בן ברק. בנט הציג בפני חברי הוועדה סקירה ביטחונית-מדינית והתמקד בנושאי ביטחון הפנים ואיראן: "ישראל פועלת מול ראש התמנון האיראני בכל מקום ובכל זמן, לא נשלים עם התעצמותה. ימי החסינות בהם איראן פוגעת בישראל באמצעות שלוחותיה באזור בלי פגע - הימים האלה תמו. אנחנו פועלים בכל זמן ומקום".

ראש הממשלה בנט אמר בפתח דבריו: "אני שמח להיות כאן היום בפעם השנייה ולהופיע בפניכם לרגל סיכום שנה לממשלה.ב דקות הקרובות אני אציג בהרחבה את תמונת המצב המדינית הביטחונית וגם את ההישגים הלא מבוטלים שלנו. השנה הראשונה של הממשלה בראשותי היא השנה השקטנה ביותר שחוו תושבי הדרום מאז ההתנתקות. שדרגנו את הבטחון של תושבי הדרום ואת ההרתעה שאבדה. עברנו ממדיניות של הכלה למדיניות של להגיב ולו על בלון בודד אחד, זה הישיג אדיר של הממשלה שלנו".

"ב-2019 נורו מעל 1,000 רקטות, ב-2021 נורו מעל 3,000 ו-2022 שש בלבד. ראינו את השינוי גם במצעד הדגלים: לא התקפלנו לאיומים של חמאס. השנה תקפנו את האויבים שלנו ולא משלימים עם ההתעצמות שלהם ומערכת הביטחון ערוכה לתרחישים שונים", המשיך בנט.

בנט חשף מסמכים מארכיון הגרעין האיראני: "מחזיק בידיי הוכחה לשקרים של איראן" (צילום: עומר מירון, לע"מ)

על הנושא האיראני אמר רה"מ כי "זו שנת מפנה מול איראן. אנחנו רואים את העם האיראני יוצא לרחובות באיראן נגד הרעב והשחיתות שפוגעים בהם. אנחנו העלנו הילוך וישראל פועלת מול ראש התמנון האיראני. ימי החסינות בהם איראן פוגת בישראל באמצעות שלוחותיה באזור בלי פגע - הימים האלה תמו. אנחנו פועלים בכל זמן ומקום. איראן חצתה את רף 60% בהעשרת אורניום. ישראל לא יכולה להשלים עם זה ולא תשלים. נפגשתי עם ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית, אנחנו נשמור לנו את חופש הפעולה נגד תוכנית הגרעין - עם או בלי הסכם".

לאחר מכן הוא עבר לסקור את נושא ביטחון הפנים בישראל: "אני חושב שאירועי שומר החומות, הפרעות שראינו, היו איום מבפנים.אבל השנה האחרונה הייתה פעולה של ממשלת ישראל מול הפשיעה בחברה הערבית, עבריינות בחברה הערבית. קיבלתי החלטה להכניס את שירות הביטחון הכללי לזירת הפנים, לעולמות של טרור שיכולים לפגוע בביטחון של ישראל. המרוויחים הראשונים של זה היא החברה הערבית, השנה הממשלה נכנסה וטיפלה עם תוצאות יוצאות מן הכלל".

בנושא מערך הסייבר הלאומי: "עם תיאום בין משרדי הממשלה השונים היינו שם בכל האירועים הקשים. טיפלנו בעשרות מקרים, שלולא הטיפול ההסברתי היינו משלמים מחירים כבדים. אני רוצה להודות ליו"ר הוועדה, ישראל בידיים טובות. הביטחון של ישראל במגמת שיפור".

זו הפעם הרביעית בה בנט מופיע בפני הוועדה, כאשר הופעתו הקודמת נרשמה בינואר האחרון - בפני מליאת הוועדה. לפני כן, הוא הופיע פעמיים נוספות בפני וועדות משנה חשאיות. 

מפקד כוחות היבשה של צבא איראן, קיומרס היידארי, הגיב לבנט ואמר לסוכנות "תסנים" כי טהרן "תחריב עד היסוד את תל אביב וחיפה אם האויב יעשה טעות כלשהי".