חברת הפודטק הישראלית Remilk, המובילה עולמית בפיתוח וייצור של מוצרי חלב אמיתיים ללא שימוש בבעלי חיים, דיווחה היום (שלישי) כי קיבלה את אישור Self-affirmed GRAS לייצוא חלבון החלב הייחודי שלה. משמעות האישור היא, שרימילק, אשר גייסה עד כה  למעלה מ-130 מיליון דולר, תוכל לשווק את חלבוני החלב שלה ליצרני מוצרי צריכה ומזון מובילים בארצות הברית. המכירות צפויות להתחיל כבר ברבעונים הקרובים.

כאמור, חלבון Remilk זהה לחלוטין לחלבון המופק על ידי פרות, אך מיוצר מבלי להשתמש אף לא בתא אחד מן החי. משמעות קבלת האישור בארה"ב, הלכה למעשה, היא כי חלבון Remilk נחשב בטוח לצריכה במזון ובמשקאות, ולפיכך, יכול לשמש כחומר גלם בידי יצרני מוצרי החלב המובילים בארה"ב, המפתחים גרסאות עדכניות  של מוצרי צריכה פופולריים כגון גלידה, יוגורט וגבינת שמנת. בניגוד לחלופות חלב מהצומח, חלבוני Remilk זהים מבחינה ביולוגית למקביליהם המסורתיים ולכן ניתן להפיק מהם מוצרי החלב הזהים בטעמם ומרקמם לכאלה המיוצרים באמצעות חלב פרה. 

אביב וולף, מנכ"ל ומייסד החברה ציין כי "מדובר באישור משמעותי לאיכותו ובטיחותו של חלבון החלב של Remilk. קבלת אישור רגולטורי בארה"ב מהווה אבן דרך חשובה נוספת בדרכה של רימילק לחולל מהפיכה עולמית בשוק מוצרי החלב, ובשורה של ממש  עבור יצרני מוצרי החלב העולמיים ועבור מאות מיליוני צרכנים המעוניינים במוצרי חלב אמיתיים שאינם מן החי".

אביב וולף (צילום: טל זליקוביץ')
אביב וולף (צילום: טל זליקוביץ')

"אנו עובדים במרץ עם רגולטורים שונים ברחבי העולם על מנת שנוכל להציע מוצרים המבוססים על חלבוני חלב של Remilk לקהלים מגוונים במדינות רבות ברחבי העולם", הוסיף, "אנו מאמינים שהראשונים להסדיר את תהליכי האישור למערכות ייצור חלבון חלופיות, יהיו הראשונים שיוכלו להבטיח לציבור אותו הם משרתים אספקה ​​יציבה ואמינה של מזון מזין, בר-קיימא, ובמחיר נגיש".