"אף על פי שהיצמדות לרגולציה הקיימת, בכל הקשור לתנאי הגידול של הקנאביס, תסייע בצמצום מקרים של עובשים ופטריות - זה רק עד רמה מסוימת", מדגיש אסף סלע, מנכ"ל חברת ייצור הקנאביס הרפואי מדוקאן פארמה.

קבוצת מדוקאן - בהובלת האחים אסף וטל סלע, דור רביעי לחקלאות וחדשנות - נכנסה לתחום הקנאביס הרפואי בשל מחלת הדמנציה שאובחנה אצל סבתם של האחים סלע, שבעקבותיה החלה מטופלת בקנאביס רפואי. לאורך שנות הטיפול ועם השפעותיו המשתנות, החלו במשפחה לחקור, ללמוד ולהעמיק באופנים ובשיטות שיבטיחו שמירה מוחלטת על בטיחות, אחידות ואיכות הגידול, ושיאפשרו הקפדה על רצף טיפולי של מוצרי קנאביס רפואי עבור המטופלים.

אסף סלע (צילום: מיכאל טסלר)
אסף סלע (צילום: מיכאל טסלר)


"צפיפות יתר של צמחים, תנודות במזג האוויר, תנאי גידול לא ראויים, אי־עמידה בדרישות הסניטציה של שטחי הגידול ושל העובדים בגידול, חוסר הקפדה על תהליכי הייבוש והיישון ועוד - יכולים לגרום להתפתחות תנאים לא רצויים שיובילו לעובשים, לפטריות, וכפועל יוצא - לאיכות ירודה של הקנאביס הרפואי", מסביר סלע.

החברה השיקה לאחרונה מוצר חדש - אלגרו, מסדרת מותג הקנאביס. SEVEN. מדובר בקנאביס רפואי ברמת אולטרה־פרימיום, הגדל בתנאים מבוקרים ואופטימליים. הגידול נעשה במתקן אינדור לריבוי וגידול קנאביס רפואי, שהקימה החברה באזור המרכז - מתקן המהווה שילוב ייחודי של הייטק, אגרו־טק ופארמה־טק. מדובר בסביבה נקייה, סגורה ומבוקרת לחלוטין, אשר מאפשרת הקפדה יתרה על בטיחות המוצר, ללא כל שימוש בחומרי הדברה, וכמו כן - מאפשרת לשמר את ריכוז החומרים הפעילים של הצמח ברמה המקסימלית ובאופן אחיד לאורך מחזורי הגידול השונים. החברה מפיצה את מוצריה באמצעות מדיסון פארמה, והיא שותפה גם במחקרים קליניים.

שוק הקנאביס הרפואי צומח בישראל, הנמנית עם המדינות הראשונות בעולם שאישרו את השימוש בצמח, לצד מדינות כמו ארה"ב, קנדה וגרמניה. השוק בישראל נמדד לפי מספר המטופלים ומספר הרישיונות. לפי נתוני משרד הבריאות, נכון לפברואר 2022: למעלה מ־62 אלף רישיונות ניתנו על רקע כאב כרוני, מעל 13 אלף עבור חולי סרטן, ומעל 12 אלף על רקע פסיכיאטרי.

"מדוקאן חותרת לגדל את הקנאביס הרפואי הבטוח והאיכותי ביותר, מתוך המחויבות שלנו לציבור המטופלים ותוך עמידה בדרישות הרגולטוריות המחמירות ביותר. מדוקאן שמה לה למטרה לייצר קנאביס רפואי תוך שימת דגש עיקרי על בטיחות, איכות וטריות ברמות הגבוהות ביותר. אנו במדוקאן שמים את המטופל במרכז ומשקיעים מאמצים ומשאבים רבים ומשמעותיים, כדי לדאוג עבורו לרצף טיפולי לצד שמירה על רמת אחידות מקסימלית של מכלול ריכוז החומרים הפעילים בין אצווה לאצווה", מדגיש סלע.