כאשר ריח הבחירות כבר באוויר, המערכה נגד איראן מסומנת שוב כקלף פוליטי שממנו ניתן לגזור קופונים. כאשר מדובר במדיניות העמימות לגבי הפעילות המיוחסת לישראל מול איראן, בנימין נתניהו כראש ממשלה, בעיצומן של מערכות בחירות בלתי נגמרות, ראה בה קלף פוליטי חשוב.

עכשיו נראה כי תורו של ראש הממשלה נפתלי בנט לנהוג בדיוק כך. הדברים שאמר אתמול בנט, גם כשלא עסקו בפרשה ספציפית המיוחסת לישראל, במערכת הביטחון רואים בהם חלק מקמפיין פוליטי ולא כחלק מאסטרטגיה מתואמת שנועדה להשיג מטרות אחרות.

על רקע ההתראות החמורות לביצוע פיגועי נקמה מצד האיראנים, יש במערכת הביטחון גם מי שרואה בכך התנהלות שאינה אחראית. הסוגיה האיראנית, המערכה מול הגרעין ואל מול התבססות במזרח התיכון, צריכה להישאר מקצועית ולא להפוך לסוגיה פוליטית.

ראש הממשלה אמר אתמול כי בשנה האחרונה פועלת ישראל מול ראש התמנון ולא רק כנגד זרועות התמנון כפי שנעשה בעבר. התקופה האחרונה אכן עומדת בסימן של החרפה מסוימת של הקו הישראלי מול איראן, וביטוי לכך, יותר מאשר במערכה החשאית מול הגרעין באיראן שמתקיימת כבר שנים ארוכות, ניתן לראות למשל בחיסולו של הקצין הבכיר מכוח קודס שמיוחס לישראל, על אדמת איראן.

מאחורי הקלעים, נכון לעכשיו, ישראל היא כמעט היחידה שפועלת צבאית נגד איראן, לפחות ברמה הפומבית. יש רבים אצלנו הסבורים כי ישראל לא צריכה להציב את עצמה בחזית במלחמה מול איראן, ובטח לא כאשר השיקולים המרכזיים בהסרת העמימות הם פוליטיים פנימיים, ואינם קשורים לאסטרטגיה שעליה הוחלט לאחר קבלת המלצות גופי הביטחון השונים בשיח מול הדרג המדיני.