בית חדש יש? דיירים חדשים יש? משימה סודית אחת יש? אז כנראה שמדובר בעונה החדשה של "האח הגדול" שנפתחה אתמול (שלישי) ברשת 13. הבית הכי מפורסם במדינה איגד לתוכו חבורה חדשה ורב-גונית, שלכולם מטרה אחת – להיות הדייר שסוגר את האורות בפרק הגמר.

בינינו, אין יותר מדי סיבות להתייחס לתעודות הזהות שההפקה שידרה על כל אחד מהדיירים. הת"ז (שחייבים לציין שהיו נהדרים ומיוחדים לכל דייר ודיירת) לא מספרים דבר מלבד בסיס הדמות שעליה כבר הוחלט עבור כל דייר.

אז למה כן נתייחס? למשימה הסודית שהוטלה, איך לא, על הדוגמנית שביקשה מהאח הגדול למצוא לה אהבה. אז דיאן, בעזרת עוזריה הנאמנים שהכירה זה עתה קאזם ודינה, בחרה את דניאל, אליאב ונתנאל ונאלצה להעביר איתם את הלילה הראשון במתחם חצי-קומה בבית האח. הצופים כמובן לא נשארים הרחק מאחור וכבר יכולים להצביע עד ליום חמישי כדי להכריע מי משלושת הגברים הכי ראוי לדיאן.

דיאן שוורץ (צילום: מיכה לבוטון)
דיאן שוורץ (צילום: מיכה לבוטון)

חשבתם שבזה תמו הטוויסטים? לא ולא, כי הרי אי אפשר לנהל ריאליטי בארץ בלי טוויסט אחרי 15 דקות בערך. בהישרדות הביאו שורד במסכה? באח הגדול יביאו דייר בהפתעה! בשידור הבא יתקשר האח בכבודו ובעצמו ויודיע לדייר הנבחר שהגיע הזמן לארוז. כניסה נוספת (כי למה בעצם לרכז כניסות לערב אחד?) צפויה כבר בשבת, כאשר מי שתזכה או יזכה להיכנס קשורים לאחד הדיירים שנכנסו הערב. 

אבל רגע, עוד לא סיימנו. דייר נוסף שהיה אמור להיכנס הערב אובחן חיובי לנגיף הקורונה ויכנס בהמשך. אז מה בעצם היה לנו פה? משדר בכורה להכנסת דיירים שהופך לארבע כניסות שונות. זה לא בהכרח דבר שלילי, הכנסת קונטרה לתוך החבורה המתגבשת יכולה לשנות את הדינמיקה מהקצה לקצה במהירות ולייצר שיח חדש וערני בבית. כנראה שעל זה חשבו ברשת 13 כשבנו את קאסט הדיירים העונה לאחר הרייטינג המאכזב של הגמר בעונה שעברה, שהיה משדר הגמר עם הרייטינג הנמוך ביותר אי פעם בישראל של הפורמט.

דווקא מבחינת גיוון הדיירים נראה כי בהפקה הצליחו להשיג מגוון רחב של דמויות: שני מוסלמים, כשאחד מהם הומוסקסואל וציוני מוצהר. עולה חדשה, חרדי שיצא בשאלה, ימנית אוהדת בית"ר ירושלים שרק מחפשת את השמאלן התורן לריב איתו (וככל הנראה תמצא דיי בקלות), אם חד הורית ושתי אחיות שעד שיצליחו להבדיל ביניהן כנראה נזכה ללא מעט צחוקים ושיגועים על חשבון הדיירים המבולבלים. 

אילנה ודיאנה טרננקו (צילום: מיכה לבוטון)
אילנה ודיאנה טרננקו (צילום: מיכה לבוטון)

למרות הגיוון בדמויות יש דבר מה אחד שבו רוב הדיירים דומים זה לזה – סטטוס הרווק/ה. כנראה שירידת "אהבה חדשה" מהמסך גרמה לאנשי הערוץ כבר להתגעגע ולחלום על עוד סיפורי אהבה חדשים. במידה וכן, אני דורש שיביאו את מאיה ורטהיימר להנחות את האירוע, אחרת זה פשוט לא שווה את זה.

נקודה נוספת לזכות רשת היא חלוקת הפרסומות לאורך הערב. במקום הפסקות בלתי נגמרות ומתישות, קיבלנו משדר פתיחה רצוף, ברור ומסודר. לפני כל כניסה פרסומת אחת או שניים, ומיד ממשיכים לדייר הבא. מן הסתם סידור שכזה מתאפשר רק בערב בו מכניסים 15 דיירים, אבל היי, מסתפקים במה שיש.

אז הדיירים בתוך הבית, עדיין באופוריית ליל הכניסה. משימה סודית אחת כבר נכנסה לתנועה והצופים כבר מצביעים בכל הכוח באפליקציה. אז כל מה שנשאר לעשות זה לאחל לכולם בהצלחה ולהזכיר – העין של האח הגדול והצופים כל הזמן עליכם, אז נא להתנהג בהתאם.